"V Česku i Maďarsku už se zabýváme rekonstrukcí některých starých schémat. Cítíme potřebu je doplňovat novou zábavou, gastrokoncepty a vytváříme tam prostory, kde by se mohly konat společenské události tak, aby to byl živý městský organismus, nejen krabice s obchody," uvedl. Ty budou mít podle Pokorného do budoucna velký problém s uživením. "Toho si je vědom také investor v Plzni, který tu chce vytvořit moderní koncept, jenž bude udávat trend v Česku dalších deset let," uvedl. V Maďarsku mění studio parkoviště u nákupního centra na park. Vzniknou tam zábavní prvky pro děti a gastrozóna s výhledem do parku.
Na Západě tento trend začal po krizi po roce 2008. Podle Pokorného má na změnu vliv i nakupování v e-shopech, které začínají měnit chování zákazníků. "Už nemusí pro triko do obchoďáku, ale jdou tam za zábavou a sociální interakcí," uvedl Pokorný. V ČR tento trend trvá zhruba dva roky a je to vidět na příkladu pražských obchodních center Černý Most a Chodov.
Zdroj: Fotolia.com - mediteraneo
Transformace obchodních center musí mít podle Pokorného návratnost. Příkladem mohou být Letňany, které se přestavují a vzniká tam gastrozóna a stále více prvků zábavy pro děti a mladé lidi, kteří se tam budou chtít potkávat, uvedl. Půjde o sport, kulturu, do popředí se znovu dostávají kina, ale s menšími sály, uvedl Pokorný.
Některé prodejny se budou zvětšovat, protože tam bude větší logistické zázemí. Obchod bude mít 100 metrů čtverečních a za ním mnohonásobně větší sklad. "Vepředu máte obrazovky a vybíráte si boty a vzadu jsou tisíce bot, které do pěti minut dostanete," řekl.
Sdílet / hodnotit tento článek