Nový projekt se chlubí inovativními technologiemi jako jsou například samořídící autobusy, či samořídící metro. Velkým přínosem je množství střešních zahrad i jiných zelených ploch. Unikátem je třeba dostupné včelaření či zahradničení.
„Základem čtvrti jsou chytré budovy, chytré sítě a chytré technologie. Zásadní je už existující napojení na síť metra i utlumování individuální automobilové dopravy v podobě pěších zón a ukrytí prakticky všech aut v placených garážích. Autonomii aglomerace má zajistit i kvalitní nabídka škol a pracovních míst, kterých je v plánu až 20 tisíc,“ uvádí k projektu Nikolaus Summer z vídeňského magistrátu, dále je přesvědčený že koncept Smart city obsahuje více než jen novodobé technologie či moderní minibusy bez řidiče, jde hlavně o sociální skladbu, která má odrážet celou skladbu společnosti „Jezerního města“.
Výrazná část čtvrti Seestadt bude zařazena v kategorii sociální bydlení, což znamená že byty bude vlastnit město nebo polokomerční bytová družstva. Tato skutečnost se velmi zobrazí na výsledné ceně bydlení v bytech kategorie sociální bydlení, která bude minimálně o třetinu nižší než je cena tržní.
Autor: Helen & Hard Zdroj: aspern-seestadt.at
Vídeň má již v nabídce přes 400 tisíc sociálních bytů, které byly postaveny za posledních sto let. Toto množství představuje více než 40 procent bytového fondu Vídně. Více než dvě třetiny obyvatelů Vídně má tedy nárok na byt s výhodným nájemným.
U jednotlivce je například příjmová hranice pro získání sociálního bytu 40 tisíc eur za rok, což je v přepočtu 1,03 milionu korun. „Na byt žadatel čeká obvykle rok až dva, záleží ale samozřejmě na lokalitě, o kterou stojí,“ upřesňuje Daniel Glaser, výzkumník z vídeňského odboru propagace bydlení.
Sdílet / hodnotit tento článek