Ještě před dvěma lety bylo okolí nadjezdů Strahovského tunelu a Mrázovky na pražském Smíchově vnímáno jako obyčejný mikrobrownfield, tedy nevyužívaný, zanedbaný průmyslový areál. S rychlou výstavbou kombinující bydlení, kanceláře i služby dochází k nebývalé proměně. Revitalizace se zdárně podepisuje i na okolí a ukazuje inspirativní styl v architektuře a interiérovém designu. V případě rekonstrukce kanceláří společnosti T-Mobile je to navíc i změna stylu práce směrem ke komfortnějšímu a propracovanějšímu desk-sharing prostoru.
Koncepce Spaces pro SmíchOFF
Novou smíchovskou dominantou poblíž stanice Anděl se stala budova zvaná SmichOFF, která ukazuje ve vší komplexnosti coworkingový koncept Spaces. Ve třech podlažích na ploše 3 300 m2 se nachází moderní pracovní zázemí realizované ve specifickém interiérovém designu charakteristickém pro tento celosvětový koncept. Uživatelé, převážně firmy, freelanceři i menší pracovní týmy, zde naleznou jednomístné i rozsáhlé kanceláře, konferenční místnosti, společnou zónu, kavárnu, tichou místnost či bohaté zázemí pro své eventy. „Jistým specifikem je náš zahradní vnitroblok, který se otevírá přírodě i návštěvníkům od jara do podzimu. A stejně jako ve více než 3 300 těchto center po celém světě je možné pronajmout si jedno místo na pár hodin v coworkingové části i několik set metrů čtverečných na několik let. Nájemci vítají propojení kreativních uměleckých profesí s pestrou business komunitou, díky níž se jim otevírají nejenom možnosti inspirativních setkání, ale také nových obchodních příležitostí,“ vysvětluje návštěvníkům průvodce budovou Karel Pelán, který řídí rozvoj konceptu Spaces v České republice a na Slovensku. Aktuálně jsou v Praze dokončena ještě dvě další Spaces centra, na Národní třídě v budově Albatros a v Karlíně v budově zvané Nile House.
Na pozvání redakce-procházka po nových kancelářích T-Mobile, foto: Petr Andrlík
Flexibilní desk-sharing prostor
Na rekonstrukci kanceláří jednoho z největších českých operátorů je třeba ocenit promyšlenost celkové proměny charakteru pracoviště, a to včetně propojení industriálního designu s přírodními prvky. Z uzavřených menších místností se zaměstnanci přesunuli do krásného barevného otevřeného prostoru, který se přirozeně přizpůsobuje jejich činnosti. V nových kancelářích mají místa pro spolupráci v týmu i pro soustředěnou činnost o samotě. Najdou tady i příležitost k relaxaci či aktivnímu odpočinku. Říká se tomu moderní desk-sharing prostor. „Proměna byla realizována za plného provozu, pro projekt se plně využil model služby design & build, kdy návrh, realizace a dodávka interiéru na klíč spadá pod jednoho partnera. Díky tomu odpadá jednání se subdodavateli a firma se tak naplno mohla věnovat svému byznysu po celou dobu realizace,“ uvádí Karel Konečný, jednatel společnosti, která kanceláře zařizovala.
Kromě samotného interiéru jedné z největších českých kancelářských budov obsazených jediným nájemcem se tak změnil i styl práce. Zaměstnanci si mohou vybrat, ze kterého místa v budově chtějí pracovat – ať už se jedná o formální místo u stolu, uzavřenou místnost s výškově nastavitelnými stoly, která se hodí pro klidnou práci, nebo pohodlnou sedačku v cafeterii. Každý tým o přibližně 20 členech má přidělenou konkrétní základnu, takzvaný neighborhood. Jeho součástí je speciální část nazvaná focus hub, která je určena až čtyřem zaměstnancům. Jejím specifikem jsou mobilní stěny, díky nimž ji lze předělit až na tři samostatné místnosti.
Procházka po novém coworkingovém centru SmichOFF, zdroj: Spaces, T-Mobile
„Toto řešení usnadnilo přechod z uzavřených kanceláří do otevřených. Navrhli jsme jej pro klidnou samostatnou práci i časté konferenční hovory. Zónování funguje díky celé řadě akustických a vizuálních bariér. Patří mezi ně například akustické závěsy, akustické panely, zeleň, oddělení koridorů a půdorysné řešení prostoru. Všechna pracovní místa jsou sdílená a tento share desk systém přímo koresponduje s clean desk policy – jakmile zaměstnanec na konci dne odchází, zůstává po něm čistý pracovní stůl,“ komentuje využití Martin Židek, architekt.
Samozřejmě se nezapomíná na firemní identitu. Tu vnesli architekti do interiéru v podobě opakování motivu čtverce, který se objevuje v logu firmy. Vynechává se zde primární barva (magenta), pozornost se tak dostává sekundárním barvám; architekti volí modrou, oranžovou, zelenou, žlutou a petrolejovou v různých intenzitách.
Sdílet / hodnotit tento článek