Odkud kam a kudy jezdí auta. Přesně to řeší každý den dopravní analytik Petr Kumpošt. Je odborným asistentem na Fakultě dopravní ČVUT v Praze, zakladatel a vedoucí Mobilní laboratoře pro dopravní analýzy a jednatel společnosti TRALYS. Sběru a vyhodnocení dat z dopravy se zabývá 16 let.
O analýze dopravy
Nástroji pro analýzu dopravy již nejsou brigádníci počítající kamióny u křižovatky. Ale pro někoho možná překvapivě to není ani satelitní sledování dopravy, jaké můžeme znát například z navigace v autě. Dopravní analytici používají především záznamy z kamerových systémů, pokud je to potřeba i automatickou detekci státních poznávacích značek.
Dnešní analýza dopravy pro účely projektování či úpravy dopravních staveb může být velmi podrobná, s 98 % přesností lze vysledovat automobily na jejich trasách.
Jak analýza probíhá? Jak se dopravní analytici vypořádávají s ochranou osobních údajů? K jakým účelům analýza dopravy přesně slouží a co je jejím výstupem? Jaké se mohou vyskytnou chyby a s jaké následky může mít nekvalitní analýza?
Sdílet / hodnotit tento článek