REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Nejrychlejší výsuv na stavbě mostu v německé Pirně

Stavba mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně má za sebou šestý výsuv. Stavbařům Metrostavu a sesterské firmě Bemo Tunnelling se podařil pozoruhodný počin, když 657 m dlouhou a 5 500 t těžkou ocelovou konstrukci vysunuli o 120 m za pouhých 9 hodin hrubého času. Jedná se tak o nejrychlejší výsuv v historii celé stavby.
Nejrychlejší výsuv na stavbě mostu v německé Pirně. Foto Metrostav

Výsuv probíhal za velice turbulentního počasí. Vítr měl v nárazech sílu až 56 km/hod a když se chvílemi přidal déšť, nebyla to pro montéry a techniky žádná procházka růžovým sadem. Největší výzvou bylo po dosednutí na pilíř za silných nárazů větru částečně demontovat pomocné konstrukce, aby se mohlo pokračovat ve výsuvu. Nakonec se vše podařilo, aniž by se kdokoliv zranil, a to je vždy to nejdůležitější, “ popsal celou akci Marek Foglar, ředitel výstavby ze společnosti Metrostav.

7 000 t konstrukční oceli a 12 000 m3 betonu

V letošním roce stavbaři již vysouvat nebudou. V příštím roce je čeká jeden stejně dlouhý výsuv jako byl ten nynější, po něm budou následovat dva kratší. Konstrukce pak dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.

Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů a propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17. Po dokončení se bude opravdu na co dívat, jelikož tento architektonický skvost vyniká neobvykle štíhlou konstrukcí i přes to, že na stavbu padne celkově sedm tisíc tun konstrukční oceli a dvanáct tisíc kubíků betonu.

Projekt by měl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Solarisys

Panamský průplav slouží již 110 let. Jeho kapacitu omezuje nedostatek vody

Jako první se pokusil uvést myšlenku na spojení Tichého a Atlantického oceánu v život francouzský podnikatel Ferdinand Lesseps, který se proslavil při stavbě Suezského průplavu, otevřeného roku 1869. Úvahy o vykopání kanálu skrz nejužší místo na šíji mezi Severní a Jižní Amerikou se ale objevily…

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Nový stavební zákon srozumitelně

Příručka Nový stavební zákon srozumitelně

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA