V letošním roce by mělo být územní rozhodnutí a začnou jednání o koupi pozemků od hlavního města Prahy za 1,68 miliardy korun. V první fázi vyrostou dvě administrativní budovy a šest domů s 281 byty a stovkami parkovacích míst. Jde o zhruba pětinu plánovaného projektu. Následovat budou další etapy. V oblasti by měly z více než poloviny vzniknout bytové domy, zbytek budou kanceláře. Celkový počet bytů by se měl pohybovat kolem 1200 až 1300.
Rohanský ostrov stejně jako celý Karlín poničila v srpnu 2002 katastrofální povodeň.
Území je dodnes zanedbané. V místě mají vzniknout obytné domy, obchody, kanceláře, nábřeží a park. Počítá se s protipovodňovou ochranou.
Praha v létě roku 2008 rozhodla, že asi 200.000 metrů čtverečních parcel na ostrově prodá Konsorciu Rohan, ve kterém má většinový podíl společnost Sekyra Group. Prodej pozemků začně jakmile konsorcium získá první územní rozhodnutí. Firma nyní podle ředitele developmentu Sekyra Group Leoše Anderleho platí Praze roční nájemné ve výši 17 milionů korun. Od poloviny roku začne prodej prvních bytů.
Místo je dnes typickým brownfieldem, opuštěným a nevyužívaným územím, které na svůj rozkvět teprve čeká. Bydlet na Rohanském ostrově bude jako bydlet na venkově se všemi výhodami velkoměsta. Řeka, zeleň, klid – to vše v centru Prahy, kde stačí krátký pohled, a vidíte panorama Pražského hradu. Rohanský ostrov bude také pohodlně dostupný hromadnou dopravou. Pár minut chůze jsou stanice metra Invalidovna, Palmovka a Křižíkova, tramvajové a autobusové zastávky.
Sekyra rozvíjí i další projekty po celé Praze.
K nejzajímavějším patří revitalizace Smíchovského nádraží. „O změně územního plánu Smíchovského nádraží jsme jednali sedm let, je to významný milník v rozvoji tohoto projektu. Nyní můžeme začít s projektovou přípravou jednotlivých domovních bloků, zahájení výstavby předpokládáme v roce 2017. Náklady na revitalizaci okolí Smíchovského nádraží se pohybují kolem 12-15 miliard korun", řekl ředitel developmentu Sekyra Group Leoš Anderle v květnu 2014.
Novou čtvrť chce Sekyra stavět také v areálu žižkovského nákladového nádraží. Budova nádraží je ale památkově chráněna. V prosinci 2010 bylo ministerstvem kultury jádro areálu, tedy bývalé nákladové nádraží, spolu s objekty oplocení a vrátnice, prohlášeno za kulturní památku. Památková ochrana v tomto případě zásadně komplikuje plány na další využití a revitalizaci areálu a znemožňuje plánovanou výstavbu nové dopravní infrastruktury celoměstského významu.
Sdílet / hodnotit tento článek