Jak dlouho práce potrvají a kolik budou stát, zatím nikdo neřekl. Podle informací výměna patrně potrvá několik měsíců a vyjde na stovky milionů korun. Bude záležet na tom, jak velkou část kabelů voda poškodila. V některých úsecích se bude jednat o celé svazky velkých délek. "Tunelový komplex neotevřeme, dokud si nebudeme naprosto jisti tím, že je pro řidiče bezpečný," řekl bez dalšího komentáře Dolínek.
O příčině tohoto problému se spekuluje. Jednou ze zvažovaných variant je i špatné složení betonové směsi, použité na stěny tunelu, to mohlo zapříčinit průsak. Celý problém musí být ale nejprve řádně prošetřen.
Tunel Blanka je důležitou součástí vnitřního okruhu města. Od začátku stavbu provází řada problémů. Výstavbu, která se v průběhu let prodražila minimálně o šest miliard korun, zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS). Bez propojení se Strahovským tunelem vyjde tunel Blanka na 37 miliard korun.
K opakovanému odložení termínu přitom došlo posledně 14. listopadu 2014. Tehdejší kandidátka na primátorku Adriana Krnáčová (ANO) řekla, že prosincový termín se nestihne a ona by ráda tunel Blanka otevřela v březnu. Nyní je situace nejasná.
Tunelové propojení mělo lidem původně sloužit už v roce 2011. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).
Sdílet / hodnotit tento článek