Opravu mostu chystá město řadu let
V roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí, o tři roky později pak stavební povolení. Příprava komplikovaného projektu trvala deset let.
Radnice Prahy 7 nesouhlasí s rozšířením o pět metrů, naopak Praha 8 rozšíření mostu vítá jako řešení použitelné v krizových situacích. Stejný názor má magistrát.
"Konstrukce Libeňského mostu je ve velice špatném stavu a potřeba celkové opravy se řeší od povodní v roce 2002. Územní rozhodnutí bylo vydáno v roce 2006 a stavební povolení v roce 2009. Veškerá projektová příprava za posledních více než 10 let je koncipována na variantu rozšíření mostu. Po výběru zhotovitele stavby budou zahájeny práce na dokumentaci pro provedení stavby, kterou bude zajišťovat budoucí zhotovitel a jejíž součástí bude definitivní povrchové uspořádání dopravy v souladu s vydaným stavebním povolením."
V případě požadavku na zúžení mostu je třeba konstatovat, že bude nutná změna územního rozhodnutí, což znamená v podstatě zahájení nové projekční přípravy od samého počátku a reálný termín nového stavebního povolení v roce 2020. Cenový rozdíl obou šířek odhaduje Technická správa komunikací hl. m. Prahy na přibližně šest procent celkových nákladů stavby. "Je třeba také zmínit, že na soumostí Libeňský most je vydáno celkem pět stavebních povolení a tím pádem se jedná se o komplikovanou společnou investici do rekonstrukce tramvajové tratě, retenční nádrže, proplachovacího kanálu z bezpečnostních nádrží a poldrů v rámci integrovaných protipovodňových opatření.," uvádí náměstek primátorky Petr Dolínek.
Libeňský most je složen ze šesti mostů a je v havarijním stavu
Nosná konstrukce nebyla od uvedené do provozu v roce 1928 ani jednou opravena. Nyní je na mostě omezen provoz - v roce 2009 byl zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny, byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.
V minulosti se navíc mluvilo o prohlášení mostu za národní památku. Ze záměru ale nakonec sešlo. Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.
Sdílet / hodnotit tento článek