"Není sporu o tom, že je architektonickou památkou, pouze jí nebyl de jure prohlášen," řekla jedna z petentek Kateřina Bečková z Klubu za starou Prahu. Podle Bečkové může za špatný stav mostu majitel, tedy město.
Dolínek řekl, že plánovanou rekonstrukci mostu posoudí odborníci z pražského ČVUT. Experti mají vypracovat posudek a navrhnout nejlepší řešení. "Až ho budu mít v ruce, tak jej předložím zastupitelstvu," řekl Dolínek.
Opravu mostu chystá město řadu let, v roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí a o tři roky později stavební povolení. Proti možnému zbourání mostu se postavila občanská sdružení i radnice Prahy 7. Proti původnímu plánu rekonstrukce, kdy měl být most rozšířen a některé jeho části zbourány, se postavila například Česká komora architektů.
Proti bourání se postavili někteří koaliční zastupitelé. "Libeňský most může být symbolem toho, zda jsme schopni měnit původní chybná rozhodnutí," řekl zastupitel a starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL). Zastupitel a místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (SZ) odmítl rozšíření mostu, podle jeho názoru je z dopravního hlediska zbytečné.
Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.
Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.
Sdílet / hodnotit tento článek