Z dat zveřejněných v červenci operátorem trhu OTE vyplývá, že od ledna 2015 nejvíce zákazníků přešlo ke společnostem ČEZ, E.ON a MND – Moravským naftovým dolům. Jedná se o rozdíl mezi červnovými a lednovými počty odběrných a předávacích míst jednotlivých dodavatelů plynu.
Česko zažilo největší boom v počtu změn dodavatelů plynu v roce 2011, v současné době jsou spotřebitelé spíše opatrnější. „O to víc nás těší, že jsme v první polovině roku 2015 patřili mezi tři nejčastěji preferované dodavatele plynu a mezi novými dodavateli jsme obsadili dokonce první příčku,“ říká Ludvík Baleka, obchodní ředitel Moravských naftových dolů. Společnost MND vstoupila na trh s prodejem plynu domácnostem v lednu 2014, na českém energetickém trhu ale tradičně působí již více jak 100 let.
„Od vstupu na trh s domácnostmi jsme si stanovili základní pravidla, mezi které patří dlouhodobě výhodná cena, jednoduchost a férovost. Věříme, že díky tomuto přístupu, budeme zákazníky více motivovat k tomu, aby se změny stávajícího dodavatele nebáli a nevyhazovali zbytečně ročně tisíce korun za energie z okna,“ dodává Ludvík Baleka. Právě jednoduchost přechodu k jinému dodavateli je jedním z klíčových faktorů, který by měl pomoci zákazníkům se pro změnu rozhodnout.
Díky internetu je dnes změna dodavatele a následná úspora několika tisíc korun ročně opravdu otázkou pouhých 15 minut. Např. u MND si mohou zákazníci přechod zařídit za čtvrt hodiny ve třech krocích z pohodlí svého domova. Jednoduše si spočítají výši úspory na webu, vyplní formulář, přečtou si velmi přehlednou a nekomplikovanou smlouvu, kterou poté podepíší a oskenovanou pošlou zpět do MND.
Pokud chtějí čeští spotřebitelé ušetřit už za nadcházející zimu, neměli by se změnou příliš otálet. Jakkoli je samotná změna dodavatele jednoduchá, reálný přechod může zpomalit smlouva se stávajícím dodavatelem. Výpovědní doba v ní může být nastavena na jeden nebo rovnou na několik měsíců, záleží na typu závazku. Proto je léto ideálním obdobím na to změnu provést.
[1] Dle dlouhodobého průzkumu společnosti MillwardBrown z ledna 2014 až května 2015, provedeného na reprezentativním vzorku 4 484 respondentů odebírajících zemní plyn, uvažuje o změně dodavatele plynu 33 % zákazníků.
Sdílet / hodnotit tento článek