Vedení města chystá na 20. září pouze komorní akci, která bude spojena s přestřižením pásky u vjezdu na Letné. Hned poté tunelem projedou první auta. Přesný čas zatím podle Dolínka není stanoven.
Problematický tunel stál 37 miliard, včetně napojení na Strahovský tunel 43 miliard korun.
Technici nyní dokončují komplexní dopravní a bezpečnostní zkoušky. "V uplynulých dnech jsme úspěšně absolvovali mimo jiné zkoušky s dýmovnicemi, které měly ukázat, jak funguje odvádění kouře z technických chodeb," řekl Dolínek.
V příštím týdnu svolá magistrát pracovní skupinu, na které bude jednat se všemi dotčenými městskými částmi. "Chceme zjistit, zda jsou jejich připomínky vypořádány, a že už nemají žádné požadavky," uvedl. Město se pak sejde ještě se zástupci radnic od Prahy 1 až po Prahu 22. "Schůzka se uskuteční kvůli návazným dopravním opatřením a objízdným trasám v případě uzavření tunelu," řekl náměstek. "Na následném jednání s Technickou správou komunikací a městskou policií potvrdíme termín otevření a doladíme poslední detaily," doplnil. Podle informací ČTK se v týdnu před zprovozněním Blanky uskuteční v tunelu velké cvičení hasičů, záchranářů a policistů.
Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.
Kritici z řad radnic, opozice i koaliční Strana zelených tvrdí, že Blanka dopravě ve městě neuleví. Poukazují na to, že neexistuje plán návazných dopravních opatření, zejména na výjezdech z tunelu. Městský okruh prozatím končí výjezdem z Blanky v Troji a jeho pokračování je v nedohlednu. Nikdo také přesně neví, co zprovoznění Blanky s dopravou v Praze udělá, magistrát podle dostupných informací nemá žádné odborné studie.
Sdílet / hodnotit tento článek