Střízlivá krása a vysoká užitná hodnota ruku v ruce. To je krédo obou podnikatelů. Proto je vlastně logické, že před několika lety, kdy k nám dorazil trend skrytých zárubní v interiéru, se do tohoto produktu doslova zamilovali. Zpočátku skryté zárubně dováželi od italského výrobce, aby se nakonec před rokem sami vrhli do vlastní výroby. „Prodávali jsme s kolegou patnáct let dveře a dařilo se nám natolik, že byznys už po nějaké době jel téměř samospádem. Pak jsme však na českém trhu zaregistrovali první pokusy o prodej skrytých zárubní, ale firmy absolutně nevyužívaly obrovský potenciál, který tento produkt má. Proto jsme se do toho vrhli po hlavě,“ vzpomíná David Velímský.
Milovníci stylového bydlení krizi neřeší a nakupují stále
Začínat s novým byznysem v době, kdy ještě doznívala světová ekonomická krize, a zvláště stavební sektor se stále nacházel v hluboké depresi, to s sebou neslo mnohá rizika. Jan Krejčí s Davidem Velímským se však nebáli. „Věděli jsme, že lidé, kteří chtějí bydlet stylově nebo si vybavit pracovní prostory tak, aby byly skutečně reprezentativní a příjemné, budou ochotní investovat do kvalitního designového prvku vždycky,“ vysvětluje Jan Krejčí.
Skryté zárubně jsou variantou pro ty, co preferují čistý a ničím nerušený design a individuální řešení.
Inspirují je designéři a architekti
Oba podnikatelé si pochvalují tvůrčí práci, která je s výrobou skrytých zárubní spojena. „Pravidelně se setkáváme a diskutujeme s předními designéry a architekty, kteří naše produkty využívají ve svých návrzích,“ říká David Velímský. „Vědomí, že můžeme spoluvytvářet nejnovější designové trendy, nás ohromně motivuje.“ Právě architektonická a designová studia dnes tvoří významnou část klientely firmy Dorsis. Možnosti skrytých zárubní však postupně objevují i koncoví zákazníci. „Velkou část našeho marketingu věnujeme osvětě, protože většina lidí stále nemá o existenci skrytých zárubní tušení, anebo má jen velmi mlhavé představy. Jakmile se ale s produktem a jeho možnostmi seznámí, odezva bývá velice pozitivní,“ hodnotí Jan Krejčí. Koncoví zákazníci se dnes většinou rekrutují z řad majitelů úspěšných firem, obchodníků, manažerů, umělců, ale také například sportovců.
Vyváží hlavně na Slovensko a do Rakouska
Kromě tuzemského trhu vyváží Dorsis skryté zárubně i do sousedních zemí. Zejména Slovensko a Rakousko tvoří úspěšné a stále rostoucí odbytiště. Kromě dveří se skrytými zárubněmi se v současnosti firma zabývá také výrobou skrytých soklových lišt, skleněných příček, bezfalcových a reverzních dveří, a také dveří posuvných. Budoucnost vidí Dorsis také ve výrobě bezpečnostních a protipožárních dveří, do jejichž vývoje v současné době s úspěchem investuje.
Skryté zárubně jsou variantou pro ty, co preferují čistý a ničím nerušený design a individuální řešení.
Bezpečnost a design v dokonalé symbióze
Novou výzvou a zároveň plánem pro budoucnost je spojení bezpečnosti a designu. „Počátkem letošního roku jsme úspěšně odzkoušeli v akreditované zkušebně dveře se skrytou zárubní s protipožární odolností třicet minut, což se ještě nikomu na českém a slovenském trhu nepodařilo,“ říká spokojeně David Velímský. „Dveře s názvem Fortitus EI 30 jsme schopni dodat až do výšky 260 milimetrů.“ Dalším úspěchem je akreditovaná zkouška designových bezpečnostních dveří se skrytou zárubní, které mohou sloužit také jako vstupní dveře do bytů, hotelových pokojů či stylových kanceláří. Výrobci nezanedbávají ani investice do vzhledu svých prodejních a předváděcích prostor. „Letos jsme přistoupili ke kompletnímu redesignu stávajících vzorkoven v Kolíně i Brně a nyní vystavujeme v luxusně dokončených prostorách. Počátkem května jsme otevřeli novou vzorkovnu v Olomouci a obchodní kancelář v Havířově,“ uzavírá Jan Krejčí.
Sdílet / hodnotit tento článek