Podle první varianty by tramvaje z Vinohradské projely mezi Národním muzeem a bývalým Federálním shromážděním (nyní nová budova Národního muzea), zahnuly do Wilsonovy směrem ke Státní opeře. Tady by vznikla zastávka. Následně by trať uhnula přes magistrálu do parku a směřovala by před nádraží, kde by byla druhá nová zastávka. Od haly by kopírovala magistrálu k rohu Bolzanovy a U Bulhara, kde by se napojila na současnou trať.
Druhou možností je, že by koleje vedly až k opeře po stejné trase jako v prvé variantě, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale do Opletalovy ulice a dále na křižovatku Opletalovy a Bolzanovy k současné trati. Poslední možnost navrhuje vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a z něj potom do Opletalovy ulice a dál až k Bolzanově.
Která ze tří variant bude vybrána, není zatím rozhodnuto. V rámci řízení může být totiž z návrhu některá vyřazena. Stejně tak může být schválen se všemi třemi. IPR podle Boháče preferuje první variantu.
Úředníci musí vypořádat případné připomínky, mimo jiné například radnice Prahy 1. Změnu projednají rovněž pražští rádní, magistrátní výbor pro územní rozvoj a konečné slovo budou mít zastupitelé.
Sdílet / hodnotit tento článek