"Ze lhůt správních řízení vyplývá, že územní rozhodnutí by mělo být vydané do konce letošního roku. To bohužel hodlají soudně napadnout Děti Země, které to již několikrát avizovaly. Místo konstruktivní diskuse zúčastněných stran se tak opět otevírá právní bitva advokátních kanceláří," uvedl Vokřál.
O odsunu nádraží do míst nákladového dolního nádraží letos rozhodli jak zastupitelé kraje, tak zastupitelé města. Definitivní rozhodnutí, kde bude nádraží stát, má učinit vláda. Mělo se tak stát do konce června, zatím však nemá stanovisko centrální komise ministerstva dopravy. Komise svoje rozhodnutí po dubnovém jednání odložila a dosud není stanoven termín dalšího jednání.
Do věci se vložilo sdružení nákladní dopravců ŽESNAD, které požaduje vyřešení dostatečné kapacity pro rostoucí objemy nákladní dopravy. Navržený stav podle studie proveditelnosti jim nevyhovuje a argumentují možným kolapsem dopravy.
Nové nádraží v odsunuté poloze má stát zhruba 46 miliard korun a podle některých zainteresovaných odborníků a politiků by se mohlo začít stavět v roce 2021 či 2022. Odsun má však řadu odpůrců, kteří proti němu dlouhodobě bojují a budou bojovat nadále. Současné nádraží už je v době dopravní špičky na hranici kapacity a nárůstu dopravy nestačí. Nové nádraží má mít také napojení na podzemní železnici, jež má vyřešit kapacitní problémy povrchové dopravy.
Sdílet / hodnotit tento článek