Investice zahrnuje kompletní rekonstrukci fasády a střechy, do vnitřních prostor nezasahuje. Stavební úpravy se budou dělat po etapách, začnou na krajních věžích, ve druhé fázi se budou opravovat křídla objektu a nakonec se bude podle mluvčího zjišťovat aktuální stav střední části budovy, kde byly v nedávné době provedeny stavební úpravy.
"Fantova budova spolu s přilehlou halou nad nástupišti tvoří největší secesní památku v Česku, proto jsou veškeré stavební a technologické postupy navrženy v souladu s požadavky státní památkové péče. Předpokládáme, že rekonstrukce bude trvat minimálně dva a půl roku," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Firma odstraní degradovanou a odfouknutou omítku a nahradí ji novou vápennou omítkou. Veškeré umělecké prvky štukové sochařské výzdoby, kamenné sochařské výzdoby a uměleckořemeslné prvky z oceli budou odborně renovovat restaurátoři s licencí. Součástí stavebních prací bude také odstranění nefunkčních prvků, například ocelových konzol nebo rozvaděčů.
"Po odkrytí střešní krytiny se podrobně posoudí stav konstrukce krovu, která se následně ošetří prostředkem proti dřevokaznému hmyzu, hnilobě a plísni. Nové bude laťování, položí se nová střešní krytina a udělá se klempířské oplechování. Okna a dveře budou odborně repasovány," uvedla správa železnic.
Rekonstrukce historické budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a SŽDC jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma stihla opravit jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou.
Sdílet / hodnotit tento článek