Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Vyplatí se koupit ojetý vůz s vysokým počtem najetých kilometrů?

Lidé se bojí automobilů s vysokým počtem najetých kilometrů. Vysoký kilometrový výkon zvyšuje riziko některých poruch, ale nemusí to vždy znamenat, že byste měli okamžitě vybraný vůz odmítnout právě kvůli vysokému počtu najetých kilometrů.
Vyplatí se koupit ojetý vůz s vysokým počtem najetých kilometrů?

Auta s vysokým počtem najetých kilometrů

Není žádným tajemstvím, že mnoha ojetým vozidlům na českém trhu byla přetočena počítadla kilometrů. Bez ohledu na integritu prodejců podporuje situace na trhu manipulaci. Důvod je prostý, kupující chtějí kupovat auta s nejnižším počtem najetých kilometrů co nejlevněji, počítajíc s jejich dobrým stavem, a z dlouhodobého hlediska bezporuchovým provozem.

Optimální podmínky pro využití automobilu jsou dlouhá a stabilní jízda na dlouhé vzdálenosti. Ve srovnání s městským provozem, počet startů motoru je menší, zkracuje se také doba jeho studeného provozu. Méně převodových stupňů způsobí, že spojka vydrží déle a nedostatek nutnosti neustále otáčet volantem způsobí, že se ráfek méně opotřebuje. V případě často používaného automobilu je ověření jeho používání předchozími majiteli nemožné. Proto je velmi důležité při kontrole vozu analyzovat jeho historii údržby. Může se ukázat, že auto, navzdory neatraktivní hodnotě indikované počítadlem kilometrů, má v sobě zabudované klíčové a drahé komponenty, a může tedy být atraktivnější než jeho protějšek s nižším počtem najetých kilometrů, na které tyto vady ještě čekají. Hitorii vozu si můžete zkontrolovat pomocí VIN kódu každého vozu na www.carvertical.com/cz . Mechanika je samozřejmě pouze jedním aspektem, který vyžaduje pozornost.

Nízký počet najetých kilometrů nemusí být zárukou bezproblémového provozu

Na druhou stranu, nízký počet najetých kilometrů nemusí vždy znamenat žádnou investici a neměl by být vždy považován za záruku bezproblémového provozu. Jedním z nejdůležitějších aspektů v tomto případě jsou intervaly pravidelného servisu. Skutečnost, že auto najede např. 2–3 000 kilometrů ročně km neznamená, že není nutné vyměňovat olej. A mnoho uživatelů na to bohužel zapomíná. Ve výsledku se po ověření servisní historie může ukázat, že byl ve voze i několik let nevyměněný olej. Další otázkou je, jak je auto chráněno proti povětrnostním vlivům. V ideálním případě by to mělo být v suché garáži. Horší je, když měsíce nebo roky parkovalo pod širým nebem, např. před panelákem. V případě takového automobilu se může ukázat, že je podvozek zkorodovaný a pneumatiky, brzdy a baterie by měly být okamžitě vyměněny.

V každém případě je nejdůležitější (a bohužel často nejobtížnější) důkladné ověření technického stavu a kontrola servisní historie vybraného vozu. V případě servisu u autorizovaného servisu to obvykle není nijak obtížné. Opatrnost by měl vzbuzovat také umytý, voňavý interiér, třpytivá barva nebo umytý motor. Často používaným postupem je výměna nebo zakrytí volantu novou kůží - v tomto případě je třeba předpokládat, že předchozí byl nadměrně opotřebovaný - je nutné tuto skutečnost porovnat s odečtem měřeného vozidla.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Články

Foto: Tõnu Tunnel

Problematická památka: Hrad se dočkal citlivé rekonstrukce

Zadáním projektu obnovy hradního komplexu Põltsamaa bylo vdechnout této historické památce nový život, zachovat její bohaté dědictví a zároveň ji přizpůsobit současným potřebám. Úkolem bylo přeměnit hrad na funkční a moderní muzeum a zároveň respektovat jeho historický význam.

Foto: Benedikt Markel, Pavel Nasadil, Petr Polák

Skvělý koncertní sál v Císařských lázních

Dvorana Císařských lázní, dříve technické srdce budovy, se proměnila v moderní multifunkční sál se špičkovými technologiemi a variabilní akustikou, který vdechl nový život historické budově. Unikátní řešení je zajímavým propojením s historickým rámcem původní reprezentativní budovy.

REKLAMA