Design jsme zvyklí posuzovat jako věc čistě vizuální. Zrakem totiž přijímáme 80 % všech informací. Přesto se pohled do časopisu o bydlení může dost lišit od pocitu z reálného interiéru. Je to dáno tím, že i ostatní smysly, které při pohledu na fotku nezapojujeme, mají nezanedbatelný vliv na naše pocity.
Dobrý pocit z interiéru vzniká ještě před tím, než do něho vstoupíme, vezmeme za kliku u dveří a již zde zapojíme hmat. Když do interiéru přijdeme, nejen že se rozhlédneme, ale nadechneme se. Příjemné pocity v nás vyvolá vůně květin u vchodu nebo vůně čerstvé kávy. „Úvahy o možném zápachu je nutné zohlednit například v návrhu umístění kuchyňky v kancelářích,“ uvádí konkrétní příklady Jakub Čížek.
Sluch zapojujeme taktéž neustále, akustika je velmi citlivé téma. Úroveň hluku v místnosti má silný vliv na psychiku pracovníků, v dlouhodobém důsledku i na jejich zdraví. Jakub Čížek ve studiu estav.tv upřesňuje: „Pozor na prostorovou akustiku musíme dávat ve velkoprostorových kancelářích, druhou oblastí akustiky je stavební akustika, kdy hlídáme přeslechy z vedlejších místností, jednacích prostor oddělených od pracovních stolů například.“
Co dalšího musí brát interiérový designér v potaz? Jak zapojuje do návrhů například chuť? Jak pracují s barvami nebo tvary? Proč je rozdíl, zda je použit dekor dřeva nebo dřevěný masiv? Úkol interiérového designéra je hlubší, než si mnozí možná myslíte. Nejde jen o to, navrhnout prostor hezký na oko. Podrobný vhled do práce interiérového designéra si poslechněte v rozhovoru pro estav.tv.
Sdílet / hodnotit tento článek