"Celkové náklady jsou 1,7 milionu korun. Součástí stavebních prací je také vybudování nového chodníku na protější straně řeky. Předpokládaný termín zahájení prací je 19. srpna. Kompletní dokončení včetně nového asfaltového povrchu by měla tato část stezky dostat nejpozději v polovině října," uvedl Czmero.
Nová stezka pro pěší a cyklisty v celkové délce 211 metrů povede podél pravého břehu řeky Moravy pod mostem ve Velkomoravské ulici. Nový chodník, který vznikne na druhém břehu řeky, pak chodce přivede na stávající chodník za mostem a vyústí na koruně hráze. "Navrhovaná trasa chodníku vychází ze stávající pěšiny podél levého břehu Moravy. Celková délka nové pěší trasy je 44 metrů," dodal Czmero.
Zhruba dvousetmetrový úsek dosud nezpevněné stezky měl být původně dokončen a napojen na cyklostezku už při budování protipovodňových opatření, které podél řeky v roce 2013 provedlo Povodí Moravy. "V rámci výstavby protipovodňových opatření II. A etapy byl ale plánovaný stavební objekt cyklostezky vyjmut z územního řízení, protože nešlo o veřejně prospěšnou stavbu. Město proto muselo stezku dokončit bez dotačních prostředků jako vlastní investici," zdůvodnila časovou prodlevu mluvčí radnice Radka Štědrá.
V Olomouci je zhruba 60 kilometrů cyklostezek. V předminulém volebním období město vybudovalo zejména kvůli problémům s výkupy potřebných pozemků jen jednu cyklostezku. Město se však věnovalo přípravě nových projektů, které zahájilo v předchozím volebním období a nyní v nich pokračuje.
Otevřena byla například cyklostezka spojující městskou část Černovír s nedalekou obcí Hlušovice. Stavba více než dva kilometry dlouhého úseku na frekventované cyklotrase z Olomouce do Šternberka stála šest milionů korun. Loni se první cyklisté projeli po novém úseku mezinárodní Moravské cyklotrasy, který byla zprovozněn v městské části Povel.
Sdílet / hodnotit tento článek