Práce spojené s realizací stavby průmyslové zóny by měly probíhat v letech 2017 - 2018.
Na výběr byly 2 varianty budoucí strategické průmyslové zóny v Přerově - se zachováním letiště nebo s jeho odstraněním. Samosprávy původně preferovaly variantu, která počítala s vybudováním strategické průmyslové zóny bez letiště, když o Přerově uvažovala britská automobilka Jaguar Land Rover, která se ale rozhodla pro Slovensko.
"V momentě, kdy Česká republika ztratila strategického investora v podobě automobilky Jaguar Land Rover, bylo nutné hledat kompromisní řešení. Rozhodnutí vlády hodnotím kladně, hlavně ať má projekt pozitivní dopad na zaměstnanost a rozvoj regionu," řekl ČTK Vladimír Puchalský a dodal, že stejně důležité jako průmyslová zóna bude urychlené dokončení dálnice D1 u Přerova, bez které zóna nemůže přilákat investory. Zachování letiště v Přerově pro armádu i civilní provoz ocenil i ministr obrany Stropnický.
Při zachování letiště mají v Bochoři vzniknout dvě rozvojové plochy o rozloze 220 a 117 hektarů:
- severní část bývalé základny by měla být nabídnuta pro běžné průmyslové využití,
- jižní pro letecký průmysl.
V současné době je lokalita již nabízena agenturou CzechInvest ve variantě s letištěm. Jednání se vedou se 4 investory, z nichž pro jednoho je přítomnost letiště zcela zásadní, uvádí předkládací zpráva MPO.
Sdílet / hodnotit tento článek