V Brně nikdy nepanovala ohledně vedení této dálnice shoda, stejně jako u řady obcí na Brněnsku a Blanensku. Proto se dodnes nestaví a zatím se o její trase nerozhodlo ani v krajských zásadách územního rozvoje. Od Lysic až k D1 přicházejí v úvahu dvě základní varianty. Jedna vede přes Brno, druhá západněji Boskovickou brázdou.
Kudy definitivně D43 povede, mají krajští politici rozhodnout po dokončení studie, pro kterou kraj aktuálně hledá zhotovitele. Podle brněnského náměstka pro územní plánování Martina Andera (SZ) tak někteří politici prosazující variantu přes Bystrc předbíhají příštím událostem. "Teprve až bude hotová studie, lze říci zodpovědně, kudy má vést," řekl Ander. Podle něj se snaží někteří politici ČSSD a starostové z městských částí i mimobrněnských obcí házet do rozhodovacího procesu vidle.
Zastupitelé v dnes přijatém usnesení konstatovali, že respektují proces, který začal kraj a že se jej chtějí aktivně účastnit. "Říci, která varianta je nejen lepší, ale také přijatelná z hlediska hygienických limitů, můžeme, až bude studie hotová. Musíme také vědět, že vybíráme variantu, která je uskutečnitelná z hlediska limitů hluku a prachu," uvedl Ander.
Studie má být hotova v roce 2018 a aktualizace krajského územního plánu nejdříve v roce 2020.
Sdílet / hodnotit tento článek