Opravy by měly začít příští rok a omezí vjezd vlaků na nádraží z jihu, tedy od Břeclavi, Jihlavy či Přerova. "Zákon říká, že s objekty, u nichž se řeší vyhlášení památkové ochrany, se musí zacházet jako s památkou," řekl Konečný. Nepředpokládá, že by se do zahájení stavby rozhodlo, a i tak už by bylo patrně pozdě, protože s opravou nelze otálet.
Mosty přes Hybešovu jsou ještě nýtované, což je technologie, která se přestala používat před 60 až 70 lety a ovládá ji už jen omezený okruh jedinců či firem. Pocházejí z konce 19. století.
Brzké ukončení správního řízení nepředpokládá ani ministerstvo kultury, sdělila jeho tisková mluvčí Simona Cigánková. "Kdy bude vydáno rozhodnutí, nelze nyní říct. Dosud totiž není známá strategie města a SŽDC v otázce konečné varianty případného přesunu brněnského hlavního nádraží," uvedla Cigánková. Teprve na podzim má být hotová studie proveditelnosti a na jejím základě se bude vybírat varianta.
Kromě mostů přes Hybešovu se vede správní řízení o další větší či menší stavby, jako je skladiště Malá Amerika, bývalé uhelné nádraží, mosty přes Křídlovickou ulici, bývalé depo nákladového nádraží, výtopna či vodárenská věž. Některé pamatují ještě zahájení parní dopravy, první vlak přijel do Brna z Vídně v roce 1839.
Kulturní památkou už je léta novorenesanční budova hlavního nádraží.
Sdílet / hodnotit tento článek