Práce na české straně začaly letos na jaře, zcela uzavřené jsou kvůli tomu třeba silnice z Frýdlantu směrem na polskou Bogatyni, silnice z Raspenavy na Krásný Les, ale například i jeden z mostů v Dolní Řasnici. Práce zatím podle Růžičky pokračují podle harmonogramu, zhruba osmdesátidenní skluz nabrala jen silnice z Frýdlantu do Polska. "Narazili jsme na neúnosné podloží, byly tam problémy s kanalizací, do které jsme měli napojovat odvodnění, takže jsme museli stavbu přerušit. Nicméně na přelomu října a listopadu by stavba měla být hotova," dodal Růžička.
Projekt "Od zámku Frýdlant k zámku Czocha" za téměř 20 milionů eur (520 milionů Kč) počítá s rekonstrukcí více než 50 kilometrů komunikací na obou stranách hranice. Partnerem Libereckého kraje je v něm Dolnoslezské vojvodství. "Je to největší projekt na celé česko-polské hranici, jiný podobný silniční projekt podél hranice není," řekl liberecký hejtman Martin Půta (STAN). Jde podle něj o výjimečnou příležitost, jak opravit silnice na Frýdlantsku. Kraj zaplatí jen desetinu nákladů, zbytek EU.
Na polské straně bude do konce příštího roku opraveno zhruba 30 kilometrů komunikací. "Je to velice důležitý projekt nejen pro Liberecký kraj a Dolnoslezské vojvodství, ale obecně pro Čechy a pro Poláky hlavně z pohledu rozvoje cestovního ruchu," řekl novinářům dolnoslezský maršálek Cezary Przybylski. Na obou stranách hranice je podle něj v této oblasti hodně památek a rekonstrukce cest umožní svobodnější pohyb nejen turistů. Rekonstrukce komunikací ale podle něj přispěje i ke snížení nezaměstnanosti a hospodářskému rozvoji obou oblastí.
Sdílet / hodnotit tento článek