Praha společně s dopravním podnikem (DPP) potřebují pro výstavbu metra v této lokalitě pouze část kupovaného pozemku. Takový prodej ale majitelé odmítli, neboť zbytek pozemku by pro ně byl nepoužitelný.
Podle dokumentu bude v budoucnu na převážné části pozemku vybudováno záchytné parkoviště P+R (park & ride). Rovněž na něm bude stát provozní objekt metra. Zbývající část pozemku bude využívána po dobu stavby jako její zázemí.
Praha a DPP se s potížemi s výkupy pozemků potřebných pro stavbu trasy D potýkají dlouhodobě a část pozemků stále schází. Podniku má výkupy usnadnit založení společnosti vzniklé společně s některým z developerů. Nový podnik totiž nebude svázán předpisy, které městu a DPP zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Firma ale zatím nevznikla.
Jako první část nové trasy metra má podle dřívějšího rozhodnutí města vzniknout úsek Pankrác - Olbrachtova. V tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Na první úsek má navázat další část, vedoucí ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být podle dřívějších vyjádření vedení města hotov v roce 2023. Následně bude metro prodlouženo do Písnice.
Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun.
Sdílet / hodnotit tento článek