REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Fitcentrum od světového architekta jako velké šlapadlo, které vás donutí se hýbat

Vánoce jsou za námi, a také období návštěv, posedávání, cukroví, chlebíčků a dalších dobrot. To všechno se u mnohých podepisuje na tělesné schránce. Někdo se tomuto vánočnímu fenoménu dokáže účinně bránit výlety na běžkách či návštěvou posilovny. A právě na jednu extra zajímavou designovou posilovnu od světového architekta se dnes podíváme. Kde bude stavba stát? Nikde. Bude plout a pohybovat se tak, jak budete šlapat!

Je pravdou, že vedle skalních sportovců jsou tu prostě i lidé, kteří jsou neuvěřitelně líní a udělají cokoliv, aby se nemuseli hýbat. Právě pro ně bude sloužit unikátní tělo tužící projekt italského architekta Carla Rattiho. Navrhl totiž posilovnu, která donutí k přiměřenému k pohybu každého. Jinak se už nedostane na pevnou zemi.

Carlo Ratti Associati je ve světě architektury a designu známou firmou. Na svědomí má například Park Marie Currie v Palm Beach, společenskou halu Henryho Patricka v Heidelbergu nebo futuristický areál Fico, ve kterém se lidé mohou seznámit s budoucností městského zemědělství. Jak sám přiznává, byl vždy „fascinován lidskou energií“. A právě jeho poslední projekt ji naplno zužitkovává.

Zdroj: Carlo Ratti Associati carloratti.com

Společně s výrobcem fitness hraček a mučidel z posilovny, společností Technogym, s alternativněji laděnou neziskovkou Terreform ONE a pařížskou společností URBEM (Společností pro revitalizaci městského prostoru) vypracoval projekt cykloposilovny s rotopedy, která se bude pohybovat řece Seině. A má to samozřejmě háček: pohyb celého tělesa bude ovlivněn výkonem lidí šlapajících do pedálů.

Design celého zařízení vychází z tradičních Bateaux Mouches, přívozů, které kdysi řeku křižovaly. Moderní, dvacet metrů dlouhé prosklené fitko s kapacitou 45 osob bude lákat na dechberoucí výhledy na město Paříž. Ale pro každého to nebude. Speciální rotopedy ARTIS totiž budou ovlivňovat rychlost a výkon plavidla.

Je to model integrace nového prvku mobility v městském prostředí, a současně je to nevšední oživení dosud vyprázdněného městského prostoru,“ soudí Ratti. „A navíc ta možnost, kdy si každý bude moci uvědomit, že je to právě jeho energie, která dokáže rozhýbat celou loď!“

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Články

Foto: Martina Hepnerová

Parapety oken: Jak je správně udělat a jakým chybám se vyvarovat

Parapet je jedno z nejvíce namáhaných míst stavby. Musí dobře odvádět vodu z okna i ostění, musí ochránit stěnu i fasádu, unést sníh, nepustit vodu do připojovací spáry. Na exponovaných místech musí vydržet velké teplotní namáhání. V neposlední řadě se v oblasti parapetu musí zabránit…

REKLAMA