Alternativní dodavatelé energií v čele s tím největším, společností Bohemia Energy, ušetřili zákazníkům už milióny korun. Chcete také změnit dodavatele a ptáte se, jak vybrat toho správného? O tom, nakolik lze té které společnosti věřit, se můžete přesvědčit i podle toho, jestli přijala etický kodex podle doporučení Energetického regulačního úřadu (ERÚ). Jak ukázal nedávný průzkum agentury Datank, pro tři čtvrtiny lidí je důležité, aby jejich dodavatel elektřiny nebo plynu právě takový etický kodex dodržoval. Pro třetinu odběratelů by dokonce absence kodexu znamenala rozhodování o změně dodavatele.
Bohemia Energy podporuje ochranu spotřebitelů
Ochrana spotřebitele je prioritou nejenom ERÚ, ale i dalších institucí. Zabývat se jí má plánovaná novela energetického zákona. O větší ochranu spotřebitelů se aktivně zasazuje také Bohemia Energy. Firma své zásady férového jednání deklaruje v etickém kodexu, který v plné míře respektuje Vzorový etický kodex ERÚ. „I když jsme drtivou většinu doporučení ERÚ dodržovali již v minulosti, chceme našim zákazníků usnadnit orientaci, a proto jsme naše zásady sepsali do podoby oficiálního dokumentu,“ říká Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy. Etický kodex tak obsahuje řadu konkrétních kontrolních mechanismů, které zákazníky firmy chrání.
Celá skupina Bohemia Energy například při prodeji využívá uzavírání smluv přes tablety, u nichž lze jednoduše ověřit, kde byla smlouva podepsána. Žádná zákaznická smlouva, uzavřená obchodním zástupcem Bohemia Energy, není puštěna ke zpracování, aniž by se zákazníkem nebyla ověřena prostřednictvím verifikačního telefonického hovoru. „Těmito hovory ověřujeme, zda si je zákazník vědomý, že uzavřel smlouvu s naší společností, zda s podpisem souhlasí a jaké tím získal výhody,“ vysvětluje Robert Šíma. „Vedle vyjádření spokojenosti s jednáním obchodního zástupce může vznést k uzavřené smlouvě doplňující dotazy, na které mu naši pracovníci profesionálně odpovědí,“ dodává.
Etický kodex Bohemia Energy věnuje zvláštní pozornost seniorům
Kodex myslí i na zranitelnost nejstarších věkových skupin obyvatel, kterým věnuje zvýšenou pozornost. Už před několika lety firma zavedla u lidí nad 75 let některá opatření, jako je například ustanovení pověřené osoby pro kontakt s dodavatelem. Teď v kodexu definovala další postupy, které právě seniorům usnadňují jednání se společností a pomáhají jim plně pochopit podstatu nabízených produktů a služeb. „Všechno je součástí naší trvalé snahy o neustálé zlepšování zákaznické péče. I proto kupříkladu zavádíme bezplatnou zákaznickou linku, kde jsme veřejnosti plně k dispozici. Zákazníci zde budou moci řešit všechny své požadavky přímo s našimi kvalifikovanými pracovníky,“ říká Šíma.
Důležitý orientační bod
Jak významný je etický kodex pro ochranu zákazníka i jako orientační bod mezi jednotlivými energetickými firmami, se prokázalo nedávno. „Poslední dobou jsme zaznamenali případy, kdy někteří dodavatelé při změně dodavatele nepostupovali v souladu s doporučovaným etickým kodexem. Na základě udělené plné moci zákazníkovi nabídli, že v jeho zastoupení přechod zařídí a původní smlouvu řádně ukončí. To se však nestalo, protože se dopustili pochybení a smlouva se zákazníkem tak stále zůstala v planosti,“ upozorňuje Šíma.
Tento problém se týkal zejména společnosti ČEZ, která se snažila udržet si stávající zákazníky. Často jim slibovala, že proces změny předčasně ukončí za ně, pak se ale objevily v administrativním zajištění tohoto kroku nedostatky. A právě zde se ukázalo, jak je důležité, že se Bohemia Energy hlásí k etickému kodexu podle doporučení ERÚ. „V etickém kodexu jsme se zavázali k tomu, že v procesu změny dodavatele budeme postupovat vždy tak, abychom zákazníky nevystavili žádným sankcím, ani riziku omezení nebo přerušení dodávky elektřiny či plynu,“ říká Robert Šíma a dodává: „Proto jsme iniciovali jednání s ČEZem a vyzvali jej k dodržování kodexu. ČEZ své pochybení uznal a slíbil nápravu.“
Sdílet / hodnotit tento článek