REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Etický kodex Bohemia Energy pomáhá chránit zákazníky

Změna dodavatele energií se vyplatí, uvědomuje si to stále více lidí. Ušetřit můžete značné peníze. Vedle ceny ale odborníci doporučují sledovat také to, jestli je vybraná firma spolehlivá, stabilní a zejména, jak dodržuje etické standardy.
Etický kodex Bohemia Energy pomáhá chránit zákazníky

Alternativní dodavatelé energií v čele s tím největším, společností Bohemia Energy, ušetřili zákazníkům už milióny korun. Chcete také změnit dodavatele a ptáte se, jak vybrat toho správného? O tom, nakolik lze té které společnosti věřit, se můžete přesvědčit i podle toho, jestli přijala etický kodex podle doporučení Energetického regulačního úřadu (ERÚ). Jak ukázal nedávný průzkum agentury Datank, pro tři čtvrtiny lidí je důležité, aby jejich dodavatel elektřiny nebo plynu právě takový etický kodex dodržoval. Pro třetinu odběratelů by dokonce absence kodexu znamenala rozhodování o změně dodavatele.

Bohemia Energy podporuje ochranu spotřebitelů

Ochrana spotřebitele je prioritou nejenom ERÚ, ale i dalších institucí. Zabývat se jí má plánovaná novela energetického zákona. O větší ochranu spotřebitelů se aktivně zasazuje také Bohemia Energy. Firma své zásady férového jednání deklaruje v etickém kodexu, který v plné míře respektuje Vzorový etický kodex ERÚ. „I když jsme drtivou většinu doporučení ERÚ dodržovali již v minulosti, chceme našim zákazníků usnadnit orientaci, a proto jsme naše zásady sepsali do podoby oficiálního dokumentu,“ říká Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy. Etický kodex tak obsahuje řadu konkrétních kontrolních mechanismů, které zákazníky firmy chrání.

Celá skupina Bohemia Energy například při prodeji využívá uzavírání smluv přes tablety, u nichž lze jednoduše ověřit, kde byla smlouva podepsána. Žádná zákaznická smlouva, uzavřená obchodním zástupcem Bohemia Energy, není puštěna ke zpracování, aniž by se zákazníkem nebyla ověřena prostřednictvím verifikačního telefonického hovoru. „Těmito hovory ověřujeme, zda si je zákazník vědomý, že uzavřel smlouvu s naší společností, zda s podpisem souhlasí a jaké tím získal výhody,“ vysvětluje Robert Šíma. „Vedle vyjádření spokojenosti s jednáním obchodního zástupce může vznést k uzavřené smlouvě doplňující dotazy, na které mu naši pracovníci profesionálně odpovědí,“ dodává.  

Etický kodex Bohemia Energy věnuje zvláštní pozornost seniorům

Kodex myslí i na zranitelnost nejstarších věkových skupin obyvatel, kterým věnuje zvýšenou pozornost. Už před několika lety firma zavedla u lidí nad 75 let některá opatření, jako je například ustanovení pověřené osoby pro kontakt s dodavatelem. Teď v kodexu definovala další postupy, které právě seniorům usnadňují jednání se společností a pomáhají jim plně pochopit podstatu nabízených produktů a služeb. „Všechno je součástí naší trvalé snahy o neustálé zlepšování zákaznické péče. I proto kupříkladu zavádíme bezplatnou zákaznickou linku, kde jsme veřejnosti plně k dispozici. Zákazníci zde budou moci řešit všechny své požadavky přímo s našimi kvalifikovanými pracovníky,“ říká Šíma.

Důležitý orientační bod

Jak významný je etický kodex pro ochranu zákazníka i jako orientační bod mezi jednotlivými energetickými firmami, se prokázalo nedávno. „Poslední dobou jsme zaznamenali případy, kdy někteří dodavatelé při změně dodavatele nepostupovali v souladu s doporučovaným etickým kodexem. Na základě udělené plné moci zákazníkovi nabídli, že v jeho zastoupení přechod zařídí a původní smlouvu řádně ukončí. To se však nestalo, protože se dopustili pochybení a smlouva se zákazníkem tak stále zůstala v planosti,“ upozorňuje Šíma.

Tento problém se týkal zejména společnosti ČEZ, která se snažila udržet si stávající zákazníky. Často jim slibovala, že proces změny předčasně ukončí za ně, pak se ale objevily v administrativním zajištění tohoto kroku nedostatky. A právě zde se ukázalo, jak je důležité, že se Bohemia Energy hlásí k etickému kodexu podle doporučení ERÚ. „V etickém kodexu jsme se zavázali k tomu, že v procesu změny dodavatele budeme postupovat vždy tak, abychom zákazníky nevystavili žádným sankcím, ani riziku omezení nebo přerušení dodávky elektřiny či plynu,“ říká Robert Šíma a dodává: „Proto jsme iniciovali jednání s ČEZem a vyzvali jej k dodržování kodexu. ČEZ své pochybení uznal a slíbil nápravu.“ 

BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

logo
Na Poříčí 24-26
110 00 Praha 1

zelená linka: 800 333 333 (prodejní linka)
800 025 025 (zákaznická péče)

e-mail: kontakt@bohemiaenergy.cz

web: www.bohemiaenergy.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Mohlo by vás zajímat

Nechte svou chalupu vydělávat – pořiďte jí střešní fotovoltaiku!

Nechte svou chalupu vydělávat – pořiďte jí střešní fotovoltaiku!

Chatařská a chalupářská sezóna je v plném proudu. Vzhledem k tomu, že velká část těchto objektů je využívána téměř celoročně, určitě se vyplatí zamyslet se i nad možnou úsporou za energie. Tu mohou přinést třeba fotovoltaické střešní panely, díky kterým si chalupa může navíc na sebe částečně vydělávat sama.

Proč změnit dodavatele energií právě v létě

Proč změnit dodavatele energií právě v létě

Pokud chcete ulevit rodinnému rozpočtu od stále rostoucích nákladů na energie, poohlédněte se po novém dodavateli elektřiny či plynu. Léto je navíc ideálním obdobím, kdy dát věci do pohybu. Změna dodavatele totiž neproběhne ze dne na den. Jestliže ji ale zvládnete nyní, letošní topnou sezónu již můžete mít levnější.

Stěhujete se nebo přepisujete byt či dům? Nezapomeňte na energie

Stěhujete se nebo přepisujete byt či dům? Nezapomeňte na energie

Při stěhování nebo převzetí nemovitosti mívá člověk obvykle starostí nad hlavu. Správně provedený přepis energií pro něj, řekněme si upřímně, často bývá to poslední, nač myslí. A přesto – pokud ho provedete správně, může vám v budoucnu ušetřit spoustu práce i starostí. Jak tedy na to a na co nezapomenout?

Online účet u dodavatele energií vám pomůže udržet výdaje pod kontrolou

Online účet u dodavatele energií vám pomůže udržet výdaje pod kontrolou

Při výběru dodavatele elektřiny nebo plynu je pro většinu z nás zpravidla nejdůležitější cena, tedy jestli a  kolik ušetříme . Vedle toho se ale čím dál víc zákazníků zajímá, jak se o ně jejich budoucí dodavatel postará a jak s ním můžou řešit své požadavky.

Neplaťte za energie zbytečně víc, než je třeba!

Neplaťte za energie zbytečně víc, než je třeba!

Měnit dodavatele energií lze několik let. České domácnosti, které již změnu udělaly, tak šetří nemalé peníze, celkově je to již více 10 miliard korun. Přesto však mnoho Čechů změnu neřeší a stále zůstává u svých původních dodavatelů. Přitom mohou ušetřit až tisíce korun ročně.

Energie A++: transparentní, úsporné a chytré řešení dodávky energií

Energie A++: transparentní, úsporné a chytré řešení dodávky energií

Nakupovat energie za velkoobchodní ceny mohly do nedávné doby jen velké firmy. Společnost Bohemia Energy prostřednictvím produktu Energie A++ jako první nabídla na domácím energetickém trhu elektřinu a plyn za velkoobchodní ceny také domácnostem. Této možnosti využívá čím dál více zákazníků. Mají totiž dlouhodobě…

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Nový stavební zákon srozumitelně

Příručka Nový stavební zákon srozumitelně

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA