Originální a pro hosty přívětivé a pohodlné prostředí
Hotely dnes ve svých vstupních halách vytvářejí originální a pro hosty přívětivé a pohodlné prostředí. Díky nim hostům též hned v prvních vteřinách po jejich příchodu předávají svůj příběh. Dle předních designérů jsou základem výrazné tvary, moderní technologie a dobře zvolené osvětlení. V trendech roku 2019 nejsou opomíjeny ani obklady stěn pomocí skla, dřeva a nově také fotoobklady.
Hotely už v dnešní době nejsou ukázkou neosobních prostor, které hosté po pobytu opouštějí bez jakýchkoliv pocitů. Dle předních designérů se hoteliéři při rekonstrukcích či budování nových prostor naopak zaměřují na osobité prostředí. „Dnešním trendem v navrhování hotelů a hotelových lobby je jednoznačně odlišit se, být osobnější a umět okamžitě doručit klientovi firemní hotelový vzkaz, a tím komunikovat se svojí cílovou skupinou,“ uvedl Milan Vrbik, designér a spolumajitel studia design ATAK. Dle jeho slov se musí kreativec při tvorbě interiérů řídit souborem požadavků, kterými se chce ubytovací zařízení prezentovat a jež jsou součástí prodejní strategie. „Lobby a vstupní část s recepcí se pak stávají vypravěčem příběhu podniku, ve kterém klientům chtějí zajistit pozitivní zážitky spojené s bydlením v jinak neznámém prostředí,“ doplnil Vrbik.
Trendem jsou výrazné vzory s efektem 3D a fotoobklady
Architekti a designéři jako nástroje pro sdělení příběhu využívají netradiční skladbu materiálů na stěnách i podlaze. Trendem jsou výrazné vzory, které hosty okamžitě zaujmou. Fádní výmalby a papírové tapety jsou minulostí. Tvůrci interiéru volí nejrůznější struktury, obložení sklem, skládaným dřevem v různých rovinách i úpravu povrchu extravagantními stěrkami. Novinkou roku 2019 jsou pak fotoobklady, které dokážou dokreslit a podtrhnout výjimečnost prostoru. „U recepcí a v jejich blízkosti se volí obklady s motivy, které na hosta působí přívětivě. Díky speciálnímu foto tisku je obraz detailní a zcela přirozený. Proto se do těchto míst instalují kachlové mozaiky s fotografiemi zachycujícími například přírodní scenérie, které v interiéru vhodně doplňují stále více užívané dřevěné prvky a naturální barvy,“ uvedl Andre Beurskens z C Art studia, které jako první na českém trhu fotoobklady realizuje. Dle jeho slov pak hotely neopomínají ani plochy místností, kam lidé po ubytování zamíří. „Hotely pokračují s fotoobklady například v prostorách lobby, kam se příhodně umísťují motivy drinků či kávy a ve wellness pak například fotografie z podmořského světa,“ doplnil Beurskens.
U podlah jsou letošním trendem krytiny s imitací přírodních materiálů a plastickým efektem. „Prosazují se materiály napodobující přírodní prvky. A nový styl utvářejí také materiály spojené s vývojem CNC technologií, tedy přístrojů řízených počítačem. Ty umožňují vyrobit výraznou 3D strukturu,“ okomentoval Milan Vrbik. Mezi užívanými povrchy vyrobenými touto metodou vyzdvihl například trojrozměrné tkané koberce, strukturovanou keramiku i tvarovaný vinyl. Vhodnou alternativu pak představují například lité podlahy s využitím epoxidových stěrek.
Vhodné osvětlení dotváří atmosféru
Osvětlení ve vstupních halách se řídí především atmosférou, kterou potřebuje hotel navodit. „Rozhodně se vyplatí používat svítidla s kvalitní elektronikou napojená na společně ovládaný systém. Zajistí se tak stejné chování světel a vytvoření pro návštěvníky kýžené příjemné atmosféry,“ uvedl Jaromír Popek ze společnosti U1, jež se zaměřuje na tvorbu interiérů a architekturu světla. Často se hotely rovněž zaměřují na výběr kvalitního osvětlení uměleckých děl, která mají hosty zaujmout na první pohled. V intimnějších zónách je pak cílem spíše svítidla skrýt a pohrát si například s možností měnit barvu světla v průběhu dne. Podle Jaromíra Popka lze v dnešní době v oblasti osvětlení kombinovat mnoho druhů materiálů, tónů i barev. „Designérům se tak otevírá nespočet příležitostí vdechnout do prostoru dle zadání živou i decentní atmosféru,“ uzavřel Popek.
Sdílet / hodnotit tento článek