Modernizace uzlu má vyjít podle studie proveditelnosti, která je hotová již téměř dva roky, zhruba na 50 miliard korun. Od té doby však příprava stavby nijak viditelně nepokročila. Pravomocné územní rozhodnutí stavba získala loni v prosinci. "Stále územní rozhodnutí řešíme a řešíme, jaké jsou vůbec možnosti," řekl Svoboda.
Stále také nejsou vyřešené připomínky sdružení nákladních dopravců ŽESNAD. Odsun nádraží totiž znamená sloučení osobní a nákladní dopravy do jednoho koridoru. Dopravci se proto obávají snížení kapacity pro své vlaky. "ŽESNAD předložilo požadavek dvou kolejí přes Brno určených pouze nákladní dopravě. Nyní se zabýváme možnostmi, co by znamenala jedna kolej jen pro nákladní dopravu. Na SŽDC se s tím neztotožňujeme, aby kolej sloužila výhradně jednomu druhu dopravy, navíc je to za obrovské peníze," řekl Svoboda.
Při přípravě přesunu brněnského nádraží vázne i zadání studie proveditelnosti na podzemní železnici, která je pro nové nádraží velmi důležitá a která má zvládnout nápor cestujících na povrchovou MHD. Původně se hovořilo o zadání do loňských Vánoc.
V současnosti je na hlavním nádraží výluka, protože se modernizuje zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstruují se mosty přes Křídlovickou a Hybešovu ulici a dělá se nové kolejiště. Od čtvrtka začnou stavbaři opravovat také nádražní budovu.
Sdílet / hodnotit tento článek