Ručně na internetu otevírají realitní stránku po stránce, kopírují výpisy nemovitostí do tabulek a několikrát proces opakují. To běžně trvá týdny, někdy měsíce a v okamžiku dokončení sběru dat tato data už nemusí být aktuální. Tradiční přístup, který jsme právě popsali, je nejenom zbytečně zdlouhavý a drahý, ale zpravidla i chaotický a neefektivní.
Platforma Realtify vznikla s cílem zjednodušit, urychlit a zpřesnit proces analýzy rezidenčního realitního trhu. Realtify poskytuje přesná data o realitním trhu. Zároveň na základě stovek faktorů včetně historických a socioekonomických údajů tvoří odhad ceny nemovitosti. Bere v potaz přehled konkurence, stav infrastruktury či měnící se tržní poptávku. Data se dají využít jak při důkladném průzkumu trhu, rozhodování o investici, spuštění prodeje, tak i při aktualizaci cen.
Jak tedy Realtify funguje v praxi? Představte si, že jste rezidenční developer, startup nebo realitní agent. Na platformě si zvolíte typ reportu, pro který chcete data nasbírat (acquisition/market research/sales launch/pricing update). Dejme tomu, že si vyberete akviziční report, ten nejpodrobnější, který obsahuje cenové modely, analýzu konkurence, tržní metriky, údaje o infrastruktuře i dostupnosti. Následně si zvolíte lokaci, typ nemovitosti - rodinný dům, byt nebo pozemek - a jestli má být pronajímán nebo na prodej. Pak zadáte vaše podmínky - dokončený nebo budoucí projekt, novostavba nebo rekonstrukce, stavební materiál budovy, typ vlastnictví, počet pater a parkovacích míst v budově, vybavení a sklepní prostory. Poté do systému nahrajete vaše data všech plánovaných či dokončených bytových jednotek s rozměry pro daný projekt v podobě excel tabulky. V dalším kroku si vyberete konkrétní adresu a necháte několik sekund systém zpracovat všechny údaje. Výsledkem jsou konkrétní cenové odhady na základě dat z více než 650 zdrojů společně se zadanými požadavky na projekt.
Příklad: Novostavba ze smíšených materiálů v ulici Matějská, Praha 6. Dokončení je plánované na rok 2024, má 8 pater a celkem 112 bytových jednotek o rozměru od 1+kk po 4+kk. Většina bytů má balkon nebo terasu. V budově je výtah, bezbariérový přístup, 100 podzemních parkovacích míst a 500m2 sklepení. Realtify odhadne průměrnou cenu za m2 na 124 596 Kč a průměrnou cenu bytové jednotky na 8 246 544 Kč. Jedno parkovací místo je oceněno na 420 000 Kč a 1m2 sklepa na 18 000 Kč. Byt 1+kk v prvním patře této budovy o rozloze 47m2 s balkonem o rozloze 1,1m2 je oceněn na 5 603 597 Kč. Cenový odhad je odůvodněn a přehledně rozdělen mezi jednotlivé faktory - lokace, dostupnost, infrastruktura, vybavenost budovy a bytové jednotky.
V akvizičním reportu pak najdete i podrobná data o dokončených, budoucích, prodaných i nabízených projektech konkurence, které můžete třídit podle vašich požadavků. Nechybí ani statistická tržní data pro vybranou lokalitu a okolní infrastrukturu, včetně dostupnosti obchodů a služeb, vzdělání a městské hromadné dopravy. Všechny údaje jsou denně aktualizované.
Ing. Rostislav Petchenko, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti GARTAL, která Realtify již několik měsíců úspěšně využívá, říká: “Aplikace Realtify zohledňuje při nastavení cen mimo jiné i odhadovanou poptávku po nemovitostech v dané lokalitě a tím nám pomáhá zvyšovat prodej jednotek v bytových projektech GARTAL. Může se jednat o analýzu konkurence, hodnocení lokality z pohledu budoucího klienta nebo celkový přehled trhu. Díky komplexnímu přehledu již není nutné využívat další zdroje dat.”
Proptech startup Realtify koncem minulého roku úspěšně prošel předním evropským akcelerátorem a nejaktivnějším investorem rizikových kapitálů StartUp Wise Guys a to včetně seed investice 100 000 eur. Přesnost dat a funkčnost platformy byly odzkoušeny již několika profesionály na českém realitním trhu, které přesvědčila právě její spolehlivost na precizní data. Po šesti měsících aktivní působnosti si Realtify získalo důvěru více než 15ti klientů, mezi něž patří například přední stavební a developerská firma Skanska, realitní a investiční společnost Daramis, Colliers nebo Occollo. V budoucnu chce Realtify rozšířit nabídku svých produktů a expandovat na trhy ve střední a východní Evropě.
Sdílet / hodnotit tento článek