REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dopravní stavby

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát plánuje v letošním roce zahájit stavbu 105 kilometrů dálnic a 18 kilometrů silnic I. třídy. Díky velké rozestavěnosti budou v příštích letech narůstat počty nově otevřených úseků dálnic. Letos se tak otevře 15,4 kilometru, příští rok až 118 kilometrů. Novinářům to dnes řekli ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a…

České stavebnictví v únoru zpomalilo meziročně o více než čtyři procenta

České stavebnictví v únoru zpomalilo meziročně o více než čtyři procenta

Stavební výroba v Česku v únoru klesla meziročně o 4,3 procenta. Meziměsíčně byla nižší o 3,7 procenta, informoval dnes Český statistický úřad (ČSÚ). K poklesu podle statistiků přispělo nepříznivé počasí a vysoká srovnávací základna. Počet bytů, které stavebníci začali budovat, klesl v porovnání s loňským únorem o…

Dálnice - ilustrační obrázek, fotolia, hcast

Stát nepočítá s dostavbou D3 pomocí PPP, podle Kupky by to bylo rizikové

Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí,…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Veřejné stavební zakázky dosáhly loni stejné hodnoty jako v roce 2021

Hodnota veřejných stavebních zakázek byla loni prakticky stejná jako v roce 2021. Veřejní investoři zadali v roce 2022 stavebním firmám práci v hodnotě 235,3 miliardy korun, což je meziroční pokles o 0,2 procenta, přičemž u zakázek na pozemní stavby vzrostla o 2,1 procenta a u inženýrských staveb o procento klesla.…

Zdroj: M.E.N. expert s. r. o.

Základní funkce vážního softwaru FENIX

Vážní systémy doplněné o vážní software vám značně usnadní řadu procesů. Funkce vážního softwaru FENIX 3.0 jsou zaměřeny na praktické využití spojené s profesionálním vážením v řadě oborů.

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, robsonphoto

Před čtvrt stoletím byl otevřen Strahovský tunel v Praze

Před 25 lety, 2. prosince 1997, byl otevřen Strahovský tunel v Praze. Jeho výstavba trvala 12 let a v době svého zprovoznění byl nejdelším silničním tunelem v České republice. Na severní straně tunelu navazuje od září 2015 Brusnický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka ústícího na trojském břehu Vltavy.

Zdroj: AdobeStock - laura

Jak města zbavit aut? A proč to prospěje nám všem? Přehled kreativních strategií evropských měst

Druhý největší a stále přirůstající zdroj znečistění ovzduší v evropských městech. Jeden z největších zabijáků dětí, těch nenarozených, předčasně narozených i zdravých a běhajících. Plošně nejrozšířenější zdroj stresu spojeného s hlukem. A také živoucí doklad rozevírajících se nůžek mezi chudými a bohatými. Tohle vše…

Zdroj: AdobeStock - terryleewhite

Příliš mnoho parkovacích míst. Zachrání naše města samostatně řídící automobily?

Auta, která nepotřebují pozornost řidiče, a přepravují pasažéry z místa na místo automaticky, dle zadání. Jsou bezpečná, efektivní, nenáročná, ekologická a dostupná každému. Zatím je to jen nesplněný sen futuristů a nadšenců, který má přinést zásadní revoluci externí mobility a navrátit města, jejichž plochu si dnes…

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

REKLAMA