Plzeň původně vyčlenila na stadion 54 milionů korun, ale díky konkurenci dodavatelů se podařilo v soutěži dosáhnout ceny zhruba 36 milionů Kč.
"Ve Skvrňanech už se začaly provádět základní terénní úpravy," uvedl náměstek. Podle něj bude nový stadion hotový na podzim. Město se zavázalo klubu předat nový areál nejpozději do konce letošního roku. Fotbalisté zatím stále trénují na Borech, kde areál opustí hned poté, co jim město předá nový stadion.
Na opuštěném stadionu vznikne parkoviště Park & Ride u plánované tramvajové trati na Borská pole; její trasa ale do pozemku nezasahuje. "Parkoviště se může vybudovat společně s tratí nebo postupně. Je to jako rezerva parkovací plochy," uvedl náměstek. Je zamýšlená pro parkování řidičů, kteří přijedou z jihu nebo západu a do centra pojedou tramvají. Stovky míst by využívali také řidiči směřující na univerzitu a úřad práce. Budování pozemního parkoviště bude investicí města.
Slavný fotbalový klub TJ Slovan Spoje, který funguje v Plzni 105 let, působil původně na Karlově, odkud se po zániku staré škodovácké čtvrti přestěhoval k borské věznici. Areál už v minulých letech odkrojila výstavba dálničního přivaděče. Na novém fotbalovém stadionu v nivě řeky Mže, pod Křimickou ulicí, budou dvě travnatá hřiště, z toho jedno menší tréninkové. Obě plochy včetně zázemí přejdou do majetku klubu. Kromě tribuny pro 300 diváků to budou šatny, umývárny, prádelna a sklady v zateplených kontejnerech a 30 parkovacích míst.
Sdílet / hodnotit tento článek