Vlastník pozemků v Žabovřeské má nyní dva měsíce na to, aby se k nabídce města vyjádřil. Již dříve chtěl po městu pozemky, které se využívají jako parkovací plochy proti Sono centru v ulici Veveří. Ty však měly téměř šestinásobnou hodnotu, směnu tedy radní neschválili. Podle Mrázka z přípisu právníků společnosti také vyplývá, že chtěla od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) šestnáctinásobek ceny pozemků. "To ze zákona nelze, neboť tyto pozemky nenabyl vlastník tím, že by je zdědil či vlastnil. Koupil je s vědomím toho, že na nich se bude stavět právě silnice," uvedl Mrázek.
ŘSD nyní pracuje na dokončení projektové dokumentace, zdemolovalo staré objekty, které ležely v místech budoucí silnice. Snahou je vybrat co nejdříve firmu, která silnici postaví. Nevyřešeným problémem zatím zůstává posudek vlivů na životní prostředí EIA, který byl pořízen ještě podle starého zákona, a nikoliv tak, jak vyžaduje Evropská unie u staveb, které spolufinancuje.
Stavba za dvě miliardy má trvat 40 měsíců, dokončení je tedy možné předpokládat nejdříve na přelomu let 2019 a 2020. V místě stavby je nyní silnice se dvěma pruhy a je úzkým hrdlem, v němž se každý den tvoří kolony aut. Z obou stran totiž navazuje čtyřpruhová komunikace. Termín zahájení stavby už se několikrát posouval. Při otevření Královopolských tunelů v létě 2012 se hovořilo o zahájení stavby v roce 2014. Stavba bude technologicky náročná, protože z jedné strany bude potřeba zahloubit do částečného tunelu tramvajovou trať, na druhé straně se stavbaři musí popasovat s korytem Svratky.
Sdílet / hodnotit tento článek