"Pokles je dán především úbytkem zadání velkých stavebních zakázek hlavně v dopravní infrastruktuře v souvislosti s přechodem na nové programové období čerpání prostředků z evropských fondů a také nedořešením problémů s posuzováním vlivu na životní prostředí," uvedl ředitel pro inženýrskou činnost ÚRS Praha Zdeněk Kunc.
Hodnota zakázek na pozemní stavby meziročně klesla o 28,5 procenta na 11,29 miliardy korun, na inženýrské stavby o 37,6 procenta na 27,06 miliardy korun. Průměrná velikost zakázky byla 19,6 milionu korun, o 2,2 procenta méně než je průměr za loňský rok.
V prvním pololetí byly zadány dvě velké stavební zakázky s cenou nad miliardu korun. První byla modernizace dálnic D1 v úseku Psáře - Soutice za 1,13 miliardy korun. Zakázku získalo sdružení Metrostav, Swietelsky stavební. Druhou je oprava železniční trati v úseku Opava východ - Olomouc hlavní nádraží za 1,03 miliardu korun, kterou dostala společnost Strabag Rail.
Největším zadavatelem zakázek z vládního sektoru bylo Ředitelství silnic a dálnic (8,22 miliardy Kč), následují Správa železniční dopravní cesty (5,52 mld. Kč) a ministerstvo financí (518 mil. Kč). Z komunálního sektoru zadal největší objem zakázek Kraj Vysočina (1,52 mld. Kč).
Veřejnou zakázku na stavební práce získalo do konce dubna 727 firem. Největší objem získal Metrostav, kterému veřejná správa zadala 32 zakázek celkem za 1,47 miliardy korun. Z dalších 28 tendrů za 2,23 miliardy korun bude mít podíl díky účasti ve sdružení s jinými firmami.
Sdílet / hodnotit tento článek