TSK v současné chvíli připravuje materiál, který projednají pražští radní. Pokud jej schválí, TSK následně vypoví smlouvu nájemci. Na místě malého parkoviště by měl podle Dolínka vzniknout veřejný prostor, v kterém budou moci lidé trávit volný čas. "Parkoviště je komerční, neslouží muzeu. Pokud muzeum bude potřebovat několik stání, můžeme se domluvit s majitelem parkoviště vedle autobusového nádraží," řekl.
Praha se rozhodla letos v březnu vypovědět zhruba devadesátku nájemních smluv na provoz parkovišť. Důvodem jsou v řadě případů velmi nízké nájmy. "Během zimy bychom rádi většinu nájemních smluv přesoutěžili. Budu navrhovat, aby v některých případech současní provozovatelé měli možnost dorovnat nejvyšší nabídku, v minulosti investovali nemalé částky do zvelebení parkovišť," řekl Dolínek. Novinkou pak bude, že v podmínkách soutěže bude uvedeno, že parkoviště budou muset mít 24hodinový dispečink.
Ne všechna parkoviště budou zachována. Stejně jako to na Malostranském náměstí, nebude po výpovědi nájmu obnoveno parkoviště na Alšově nábřeží a zmíněné parkoviště u Muzea hlavního města. Stejně tak nebude soutěžen nájemce na plochu na rohu Washingtonovy a Wilsonovy. "Souvisí to s revitalizací magistrály," řekl Dolínek.
Zvláštní podmínky pak budou platit na Dědině. Tady bude mít nový nájemce ve smlouvě klauzuli, že v případě prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky, bude parkoviště uzavřeno a přeměněno na tzv. P+R parkoviště.
Důvodem změn je nízká výše nájmu, kdy např. nájemce v Habrově ulici na Žižkově platí městu za 45 parkovacích míst 12 609 Kč ročně nebo v Lýskově ve Stodůlkách 8 167 Kč ročně za 66 parkovacích míst. Některé smlouvy byly uzavřeny již v 90. letech minulého století. Praha od 1. července 2016 ukončila provoz parkoviště na Malostranském náměstí.
Na nájmu parkovišť, u kterých město chystá novou soutěž na nájemce, vybere asi 35,9 milionu korun. Výpovědi z nájmu se nebudou týkat parkovacích domů.
Sdílet / hodnotit tento článek