Lidé protestovali na zastupitelstvu s transparenty například nápisy: "Chceme jednání, ne diktát", "Ne cyklostezce Štefánikova", "Nechte žít Štefánikova" a podobně. Po červnovém protestu se setkali se zástupci města. "Schůzka se uskutečnila, ale s výsledkem nejsme spokojení. Předložili jsme konkrétní návrhy, aby byly dopady na občany co nejmenší. Nám ale ani nebylo přislíbeno, že se jimi bude někdo zabývat. Naopak jsme byli přesvědčovaní, že navrhované řešení je nejlepší," uvedl Krupica.
Podle něj lidé vědí, že je rekonstrukce potřebná, vadí jim ale úbytek parkovišť, snížení počtu pruhů pro auta nebo vybudování cyklostezky, která je v blízkých ulicích. Pokud by se cyklostezka nestavěla, mohly by se podle něj zachovat jízdní pruhy nebo parkoviště. Nyní se v ulici parkuje kolmo a je tam zhruba 300 míst, po rekonstrukci by se mělo parkovat jinak a míst ubude. Proti současné verzi se v minulosti ohradil už i bývalý primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS), který je předsedou spolu Brno+. Podle něj není velký úbytek parkovacích ploch nutný.
Rekonstrukce Štefánikovy ulice by mohla začít v roce 2018. Potrvá asi dva a půl roku. Brno plánuje každý rok opravit jednu z důležitých tepen. Loni skončily práce v ulici Milady Horákové za více než 200 milionů korun a letos zhruba za stejnou částku v ulicích Horova a Minská. Brno plánuje kromě Štefánikovy opravit i Údolní, Veveří nebo Benešovu.
Sdílet / hodnotit tento článek