O vybudování lávky se v metropoli diskutuje řadu let. Na toto téma se už v minulosti architektonická soutěž uskutečnila, její výsledky ovšem zpochybnila ničivá povodeň roku 2002, která by plánovanou lávku strhla. Nové návrhy proto musí vzít v potaz možné zvýšení hladiny ve Vltavě. Zároveň by ale lávka neměla pro pěší znamenat výškovou bariéru.
"Možností je taková konstrukce, která by prostřednictvím hydraulických prvků umožnila dočasné zvýšení lávky," řekla ČTK radní z Prahy 7 Lenka Burgerová (Praha 7 sobě), která usedne v porotě chystané soutěže. Před časem zavedený přívoz podle ní ukázal, že spojení obou břehů obyvatelé vítají. "Přívozem se v letošní sezoně svezlo 72.000 lidí," uvedla.
Lávka bude stát mezi vstupem do holešovické tržnice a na karlínské straně naváže na páteřní cyklostezku. Uprostřed budou moci lidé sestoupit na Štvanici. Mezi Holešovicemi a ostrovem bude mít délku 149 metrů a z ostrova do Karlína dalších 38 metrů. Kdy bude lávka stát, zatím není jasné.
Sdílet / hodnotit tento článek