Kapitola doprava patří mezi nejkonkrétnější
"Výstavba dopravní infrastruktury je téměř zamrzlá už řadu let nejen ve fázi realizace, ale vlastně i samotné přípravy. Takže pokud se podaří posunout se dále než k finalizaci rekonstrukce D1, bude možné hovořit o úspěchu. Paradoxní přitom v posledních letech je, že peníze na výstavbu nechybějí. Právě naopak," doplnil analytik ČSOB Petr Dufek.
Vláda v prohlášení uvedla, že chce do roku 2021 mimo jiné:
- zprovoznit 210 kilometrů dálnic, z toho 110 kilometrů nových a 100 kilometrů modernizované D1,
- rozestavět dalších 180 kilometrů dálnic.
- Města na silnicích první třídy by navíc měla mít obchvaty, aby tranzitní doprava nejezdila přes jejich centra. Celkem to má být 130 obchvatů, například okolo Slaného, Ostravy-Poruby, Hradce Králové nebo Otrokovic.
Programové prohlášení vlády v oblasti energetiky
Nová vláda v programovém prohlášení mimo jiné uvedla, že zajistí přípravu výstavby nových jaderných bloků a výstavbu hlubinného úložiště radioaktivního odpadu. Pro sektor energetiky je dobře, že programové prohlášení je v souladu s platnou Státní energetickou koncepci, čímž je zachována kontinuita. Výroba elektrické energie má být zajištěna mixem zdrojů založeným na rostoucím podílu jaderné energetiky a obnovitelných zdrojů, a naopak postupném poklesu výroby v uhelných elektrárnách.
Chybí jednotná koncepce v oblasti bydlení
"A to jak na úrovni celé České republiky, tak i velkých měst. Bez takové koncepce pak jakékoliv administrativní změny mohou působit nekoordinovaně," uvedl vedoucí týmu nemovitostí poradenské společnosti Deloitte Miroslav Linhart.
"Nakonec dnes vidíme zaostávající bytovou výstavbu, jejímž důsledkem je, že si lidé musí enormně připlácet za nové byty. V tomto směru by měl stát konečně něco udělat," doplnil analytik ČSOB Petr Dufek.
Sdílet / hodnotit tento článek