Zdemolovány budou čtyři mosty a namísto nich bude postaveno šest nových. Dva nové mosty budou sloužit cyklistům jako samostatná cyklostezka. Během stavby vznikne také nová železniční zastávka Ostrava Zábřeh.
Stavět se bude ve dvou etapách. První fáze začne tento měsíc a potrvá do konce roku. Budou zbourány staré západní mosty (směrem k Porubě) a postaveny nové. Druhá etapa stavby s demolicí východních mostů se bude dělat příští rok.
"Stavební práce nebudou zpočátku vyžadovat razantní omezení dopravy, ani uzavření jízdního pruhu silnice směrem do Výškovic. S tím se počítá až na začátku května," uvedl hejtmanův náměstek pro dopravu Jakub Unucka (ODS).
Tramvaje budou jezdit po východním mostě obousměrně po jedné koleji. Pro auta zůstane otevřen jeden jízdní pruh, druhý pruh bude vyhrazen pro záchranáře a městskou hromadnou dopravu.
"V době demoličních prací, během dvou víkendů v červnu, kdy je hustota provozu menší, budou muset řidiči počítat se zúžením provozu do jednoho jízdního pruhu Rudné ulice pod Výškovickými mosty a jeho převedením do protisměru. Na některých místech, kterými budou auta projíždět, bude také zúžená vozovka," uvedl Unucka.
Součástí rekonstrukce mostů bude vybudování vlakové zastávky Ostrava-Zábřeh na trati mezi Svinovem a Kunčicemi (takzvaná Polanecká spojka), které připravuje Správa železniční dopravní cesty. "Málokdo si uvědomuje, že vlakové spojení uvnitř Ostravy je rychlé a umožňuje docela výhodné spojení městských částí. Nová zastávka může svým významem nahradit nádraží Ostrava-Vítkovice," uvedl Unucka.
Většinu nákladů na stavbu zaplatí evropské dotace. Finančně se na ní ale budou podílet také kraj a město Ostrava.
Sdílet / hodnotit tento článek