Na místech, kde vzniknou mosty a mimoúrovňové křižovatky, jsou zatím hotové hrubé konstrukce a vybetonované opěry a pilíře. Na úseku budou tři mosty přes železniční trať, Plačický potok, přeložku silnice třetí třídy do Vlčkovic a vše bude končit mostem mimoúrovňové křižovatky Kukleny.
"Součástí stavby je vybudování protihlukových stěn, rozsáhlé přeložky komunikací, přeložky a úpravy inženýrských sítí a vodohospodářských a elektro objektů a přeložky plynovodu a také závěrečná výsadba zeleně," uvedla Štočková. Doplnila, že stavbě předcházel záchranný archeologický výzkum, který skončil letos v květnu.
Stavba dálnice před Hradcem Králové stála od roku 2006 kvůli nevykoupeným pozemkům. Zatím dálnice ve směru od Prahy končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Dostavbou dálnice se významně uleví Novému Městu u Chlumce nad Cidlinou na silnici I/11, přes které jezdí významná část kamionů na tranzitní trase Náchod - Praha.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje pokračování stavby dalšího úseku D11 od Hradce Králové k Jaroměři. Na trase má zatím vykoupeno 98 procent pozemků. Pokud by šlo vše hladce, mohlo by ŘSD na přelom jara a léta 2016 získat pro pokračování stavby D11 stavební povolení a následně zahájit tendr na stavební firmu. Začít stavět by se mohlo na konci roku 2016, uvedl v srpnu generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Z Jaroměře by komunikace měla pokračovat k polským hranicím, v Královci u Trutnova se má napojit na připravovanou polskou silnici S3.
Sdílet / hodnotit tento článek