Podle Ťoka jsou na trase mezi Hradcem Králové a Jaroměří dvě vyvlastňovací řízení s majiteli pozemků. "Pokud se nedohodneme s těmi majiteli, což stále nevylučuji, tak jsem přesvědčen, že proběhne standardní vyvlastňovací řízení a ta situace by se mohla řešit rychleji a pružněji, než jsme byli zvyklí," řekl Ťok. Z Jaroměře by komunikace měla pokračovat na polské hranice, v Královci u Trutnova se má napojit na připravovanou polskou silnici S3.
Ťok dnes uvedl, že výkupy pozemků pod budoucí dálnicí pomohl urychlit loni schválený zákon umožňující výkupy za násobky původní cen. "Dneska díky poslancům dáváme návrh úpravy zákona, který by měl výkupní cenu sjednotit na osminásobku. Řekl bych, že je tu pro všechny otevřené jakési okno příležitosti, kdo to bude schopen prodat teď, tak ještě má možnost využít té vyšší částky," řekl Ťok.
Ministr Ťok dnes představitele kraje i měst ujistil, že připravovanou dostavbu dálnice D11 by neměl blokovat nedostatek peněz. "My jsme připraveni, jakmile bude majetkoprávní vypořádání a stavební povolení, zahájit stavby této důležité komunikace a pokračovat i přesto, že dneska například v těch tabulkách Státního fondu dopravní infrastruktury nejsou," řekl Ťok.
Stavbaři nyní před Hradcem Králové dokončují zhruba 2,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D11. Stavba za 1,1 miliardy korun se naplno rozběhla před rokem, hotová by měla být v létě roku 2017. Nejsložitější stavbou v tomto úseku bude mimoúrovňová křižovatka v Kuklenách.
Stavba dálnice před Hradcem Králové stála od roku 2006 kvůli nevykoupeným pozemkům. Zatím dálnice ve směru od Prahy končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan.
Sdílet / hodnotit tento článek