Modernizace a rekonstrukce železničního nádraží v České Lípě a navazujících úseků ve směrech na Děčín, Jedlovou, Liberec a Bakov umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h. Instalací nového zabezpečovacího zařízení se navíc zvýší bezpečnost železničního provozu nejen ve stanici samotné, ale i na okolních tratích. Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje po uzlu Liberec.
„Stanice je dnes rozlehlá a nepřehledná, navíc rozdělená na dvě nesouvislé části. Přestavbou se obě části propojí a přiblížíme ji zhruba o 250 metrů blíže k centru města,“ říká Vladimír Mikeš projektový manažer Skanska a dodává: „Nový podchod k nástupištím postavíme pod celým kolejištěm a spojíme tak obě části města až dosud rozdělené železnicí. Výrazně se tím pro obyvatele zkrátí pěší vzdálenost do městské části Dubice.“
Na nádraží v České lípě Skanska postaví novou odbavovací budovu pro cestující a zároveň zrekonstruuje stávající výpravní budovu určenou pro novou technologii zabezpečovacího zařízení. Ve stanici vznikne nový podchod a tři nová nástupiště s ocelovým zastřešením a výtahy. Firma přestaví dva mosty a šest propustků pro odvodnění. Souhrnně modernizované úseky měří až 33 km, osazeny budou 32 výhybkami s elektrickým ohřevem a 19 železničními přejezdy. Dílo bude znamenat 27 000 m³ výkopů a 28 000 m³ nového štěrkového lože.
Sdílet / hodnotit tento článek