SŽDC předpoládá, že státní instituce na nádraží přivedou lidi, zbylé prostory pak správa železnic výhodněji pronajme například firmám. Státním úřadům slibuje výrazně nižší nájemné, než kolik platí za nájmy v domech patřících soukromým majitelům, v krajním případě může být i symbolické, což podle Drmoly SŽDC jako státní podnik může ve vztahu k další státní instituci udělat. Podle šéfa správy majetku je to další velká výhoda SŽDC proti současnému vlastníku nádraží - Českým drahám (převod nádraží z Českých drah na správu železnic schválila vláda v r. 2015). Ty si jako akciová společnost takovouto cenovou politiku ani vůči státní instituci dovolit nemohou.
Další výhodou je možnost čerpání dotací na opravy nádraží, kdy České dráhy mohou od EU získat maximálně 40% dotaci, kdežto SŽDC může požadovat dvojnásobek, dodal.
Opravy by mohly začít již do konce roku
V dobrém stavu je necelá polovina nádraží, zbytek si vyžádá rozsáhlejší rekonstrukci. Pokud se podaří nádraží na správu železnic převést k začátku května, což je podle SŽDC aktuální pracovní datum, mohla by do konce roku začít první vlna oprav. V té by podle Drmoly měla být opravena například nádraží v Hradci Králové, Děčíně, Chebu, Liberci a v Teplicích. Součástí prodeje má být i pražské Hlavní nádraží, kde se váhá, zda není prodáváno pod cenou.
Prodej se naopak netýká:
- pražského Masarykova nádraží (nejsou vyřešeny vlastnické vztahy)
- hlavního nádraží v Brně (řeší se případný přesun do jiné lokality)
Sdílet / hodnotit tento článek