"K původnímu mostu chyběla jakákoli stavební dokumentace, a tak nebylo předem známo, jak byl starý most ve dně řeky založen. Při demolici se ukázalo, že v základech byla velká betonová deska, o níž nikdo nevěděl, a také piloty původního mostu jsou v zemi uložené jinak, než se čekalo," uvedl Folta. "Primátor (Miroslav Žbánek) chce, aby i přes tyto komplikace byl dodržen harmonogram stavby, aby neprodlužovala omezení a komplikace, které způsobuje," dodal mluvčí.
Město nyní zřídilo komisi pro protipovodňová opatření, která má ve vztahu k radě města poradní funkci. "Protipovodňová opatření jsou sice významným krokem pro bezpečnost města, na druhou stranu ale znamenají i mimořádně nepříjemnou komplikaci nejen pro obyvatele dotčené lokality," zdůvodnil vznik komise primátor Žbánek.
Současná stavba protipovodňových opatření u centra Olomouce bude stát zhruba 750 milionů korun. Součástí je vybudování dvou nových mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavba hrází a protipovodňových zdí nebo rozšíření koryta řeky Moravy i nábřeží. Stavba protipovodňových opatření má být ukončena na přelomu let 2021 a 2022. Stavba mostu v Komenského ulici má podle plánů trvat 20 měsíců, a poté bude následovat most na Masarykově třídě.
Několik let postupně budovaná protipovodňová opatření po dokončení ochrání Olomouc před více než třísetletou povodní, zatímco nyní pojme koryto Moravy padesátiletý příval vody. Celková investice je odhadována na 1,75 miliardy. V roce 2013 byla dokončena stavba protipovodňových opatření, díky nimž jsou před záplavami z Moravy lépe chráněni obyvatelé čtvrtí Nové Sady a Nový Svět. Nyní byla zahájena příprava protipovodňových opatření v severní části Olomouce i na opačné straně.
Sdílet / hodnotit tento článek