Kdy se začne stavět, není jasné. Vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
"Geologické vrty budou zjišťovat, jaké je tam prostředí. Dají nám potřebné informace k rozpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, které nyní připravujeme," řekl Scheinherr.
Geologický průzkum se neuskuteční prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat více než stovku sond.
Město nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby okruhu. Oproti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v bízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
Sdílet / hodnotit tento článek