Cílem je přemístit autobusové nádraží k vlakovému a vytvořit jeden integrovaný dopravní uzel pro Beroun a okolí, tedy asi pro 40.000 obyvatel. Starostka připomněla, že nynější vzdálenost mezi vlakovým a autobusovým nádražím je vzdušnou čarou asi 1,3 kilometru, ale po silnici je to kolem 3,5 kilometru. Nově by mělo být přestupování pro cestující mnohem snazší a komfortnější. Staveniště si firma přebírá tento měsíc, nejdříve bude nutné vybudovat přeložky sítí a kabelů. Vlastní stavební práce začnou až na jaře. Na duben je plánován začátek výstavby nové kruhové křižovatky Tyršova, úprav v ulici U Nádraží a nové příjezdové komunikace. "Všechno musí být hotovo do poloviny roku 2016," uvedla starostka. Do tohoto termínu podle ní musí být stavba i zkolaudována, uvedena do provozu a celá akce vyúčtována.
Výběrového řízení se účastnilo deset firem. "Projektová dokumentace k přesunu nádraží vznikala již před mnoha lety. Tehdy byla ve stavebnictví naprosto odlišná situace a právě to se příznivě odrazilo i na nabídkách stavebních firem," uvedla vedoucí odboru územního plánování a regionálního rozvoje Dana Vilhelmová. Podle ní je reálné, že švýcarská strana zbylou částku Berounu ponechá. Peníze ovšem musejí být použity tak, aby naplnily cíle původního projektu.
Město v rámci rozšíření projektu navrhlo pořízení venkovní elektronické tabule a vybudování přístřešků pro všechna tři nástupiště včetně laviček - původně se počítalo pouze s jedním přístřeškem. Chce také, aby další část sumy byla použita na vybudování nové příjezdové komunikace včetně samostatné cyklostezky do lokality Na Podole. Další část by mohla být využita na revitalizaci nynějších prostor autobusového nádraží na Závodí.
Sdílet / hodnotit tento článek