Část Libeňského soumostí byla z bezpečnostních důvodů uzavřena dnes odpoledne. "Důvodem je zjištění technické závady, pravděpodobně vyvolané silnými mrazy minulých dní," uvedla TSK v tiskové zprávě. Závada byla podle společnosti zjištěna na základě provedených kontrol, vyvolaných předchozím posouzením stavu mostu, a následně prověřováním kritických míst.
"Jedná se pouze o inundační most, který je na straně Prahy 8 na Rohanském ostrově, kde bylo původní koryto Vltavy," řekla dnes odpoledne ČTK Lišková. Inundační most je podle ní uzavřený i pro pěší.
Předpoklad obnovení provozu zatím TSK nesdělila. "Bližší informace poskytneme v dalších dnech," uvedla mluvčí. Náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti) ve čtvrtek vpodvečer napsal, že TSK řeší urychlené podepření a další opatření, aby mohl být most co nejdříve bezpečně zpřístupněn.
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha Sobě) na síti X napsal, že Libeňský most byl prohlédnut kvůli mrazům a u oblouku u Voctářovy ulice byl zjištěn stav, který musí být dále diagnostikován. "Zítra (pozn.: v pátek) bude prohlídka pokračovat," doplnil.
Tramvaje neprojedou po Libeňského mostu v celém úseku. Kvůli havárii jezdí odklonem spoje na linkách 1, 6, 14 a 25. V úseku Dělnická - Maniny - Palmovka je postupně zaváděna náhradní autobusová doprava X1, informoval pražský dopravní podnik (DPP).
Provoz tramvají v centru Prahy dnes zkomplikovalo také zhruba hodinové přerušení provozu přes Hlávkův most. Jeho drobné úpravy měl DPP naplánovány letos na únor. Kvůli dnešní uzavírce Libeňského mostu ale zaměstnanci podniku nejdůležitější práce udělali již dnes. "Je to z důvodu, abychom mohli na Hlávkův most pustit více tramvají. Pokud bychom práce neudělali, mohli bychom sem přesměrovat pouze jednu linku," řekl ČTK vedoucí oddělení komunikace DPP Šabík. Hřib na síti X napsal, že na Hlávkově mostě byla dnes navíc porucha tramvajové výhybky, způsobená rovněž silnými mrazy.
Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty a byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu. V roce 2018 byl kvůli tomu dočasně uzavřen pro auta a MHD. Předloni se při diagnostikách ukázalo, že všechny oblouky vykazují stejnou zatížitelnost jako v době stavby.
Minulé vedení Prahy počítalo se zbouráním Libeňského mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, současné vedení magistrátu ale rozhodlo o opravě. Konsorcium firem, které most opraví, vede společnost Metrostav TBR a tvoří jej ještě mateřský Metrostav a projekční firmy SATRA a SHP. Práce by podle dřívějšího vyjádření ředitele TSK Jozefa Sinčáka mohly začít na jaře 2025.
Sdílet / hodnotit tento článek