Zastupitelé města schválili podmínky soutěže pro výběr stavební firmy a vypsání tendru. Křižovatka je nedaleko vlakového nádraží a uzavírá Gočárovu třídu vedoucí z centra města.
Dosavadní křižovatku řízenou semafory stavbaři za provozu přebudují na okružní křižovatku, která by měla zejména zklidnit dopravu a zvýšit bezpečnost cyklistů a chodců. "Samotná kruhová křižovatka představuje jen asi jednu pětinu z celého řešeného území. Změny a stavební úpravy se dotknou i ulic a silnic vedoucích ke křižovatce," řekl náměstek primátora Jindřich Vedlich (TOP 09). Uprostřed křižovatky vznikne konstrukce připomínající korunu, k níž budou upevněna trolejová vedení. Ve středu konstrukce koruny bude fontána.
Část opozičních zastupitelů má k projektu výhrady. "Křižovatka je neřiditelná, bude působit jako zátka. Záchranáři, hasiči a MHD budou na Gočárově třídě čekat v jednom pruhu na vjezd na objezd," uvedl dnes zastupitel Alois Havrda (KSČM). Zastupitelům neúspěšně navrhl nové posouzení celého projektu.
Vedení města a architekti křižovatky výhrady odmítají. "Křižovatka bude podle posudků dopravních specialistů dostatečně kapacitní, a to s výhledem až do roku 2032. Důležité je, že řeší i sousední území," řekl Vedlich. Podle architekta Patrika Kotase je křižovatka dostatečně dimenzovaná. Kruhový charakter křižovatky podle něj nezhorší podmínky pro provoz MHD.
Stavbu křižovatky bude radnice financovat zejména z peněz za prodej pozemků pro centrum Aupark developerské firmy HB Reavis. Hodnota transakce za prodej 1,2 hektaru pozemků činí 69,44 milionu korun včetně DPH. Křižovatka by měla být hotová do otevření nákupního centra.
HB Reavis začala obchodní centrum stavět loni na podzim a chce jej dokončit na podzim 2016. Hodnota investice by podle dřívějších informací měla být kolem 1,8 miliardy korun. Stavbu firma připravovala od roku 2007, kdy vyhrála soutěž města na využití pozemků u Koruny po bývalém autobusovém nádraží.
Sdílet / hodnotit tento článek