Podle něj budou ostatní práce hotové do půli srpna. "Kvůli chybě v projektu jsme u střechy vybrali špatnou variantu z hlediska únosnosti a bezpečnosti. Proto jsme museli vybírat znovu a nastalo zpoždění. Aby vše bylo v souladu se zákonem, vyhlásili jsme nové výběrové řízení," vysvětlil Kabát.
U ostatních prací postupuje vše podle harmonogramu. "Už stojí celá konstrukce kolonády, kompletně je hotový amfiteátr a budova, která tvoří zázemí jak pro informace, tak pro případné účinkující v amfiteátru," uvedl Kabát. Z větší části vznikla i propojovací cesta od kolonády k rybníkům, kde je instalované osvětlení, stromy a hotový i vyhlídkový bod, který je uprostřed cesty.
"Kompletní také je rekonstrukce části Slovácké ulice, která propojuje prostor lázní s centrem obce a zámeckými zahradami. Vznikla nová bezbariérová komunikace, jež umožňuje oddělený pohyb pěší, cyklistů a dopravních prostředků," řekl Kabát. Dodal, že celá stavba přispěje k lepšímu chodu lázní. Náklady pokryje z velké většiny dotace, peníze dal i kraj a zbytek uhradí město. Lázně Lednice fungují od roku 2007 a poskytují léčebné a rehabilitační služby. Využívají účinky přírodní jodobromové minerální vody. Obec Lednice leží šest kilometrů severozápadně od Břeclavi a má přes 2300 obyvatel.
V Lednici skončila rozsáhlá obnova zámeckých jízdáren
V Lednici letos skončila také rozsáhlá oprava zámeckých jízdáren. Za deset milionů korun tam nechali památkáři obnovit fasádu a sochy na západním křídle tohoto objektu. Řekla to kastelánka zámku Ivana Holásková. Připomněla, že v jižním křídle a střední části jízdáren bylo loni v říjnu otevřeno turistické centrum. Obnova těchto dvou částí jízdáren přišla na půl miliardy korun.
Jízdárna zámku Lednice - původní stav
"Oprava fasády západního křídla byla posledním projektem spojeným s celkovou obnovou zámeckých jízdáren. Peníze na tyto práce nám poskytlo ministerstvo kultury," uvedla kastelánka. Jízdárny jsou větší než sousední lednický zámek, zapsaný od roku 1997 mezi světové památky UNESCO. Přezdívalo se jim Palác koní a vyšlechtěno v nich bylo dříve vysoce ceněné plemeno koní - ledničtí hřebci. Šlo o zvířata určená pro jízdárny králů. Plemeno ale v první polovině 20. století zaniklo.
V západním křídle jízdáren jsou byty. Jejich střední a jižní část byla dříve zanedbaná. Centrum, které v této části budovy vzniklo, představuje turistům Lednicko-valtický areál jako krajinu upravenou do podoby anglického parku, v níž jsou kromě zámků Lednice a Valtice i další významné památky. Obnova jižní a střední části jízdáren byla nejsložitější. Stála půl miliardy; 85 procent nákladů uhradila EU, zbytek zaplatila ČR. V souvislosti s projektem se hovořilo o tom, že byl předražený. Žádná z kontrol to ale neprokázala. Oprava jízdáren v Lednici byla jedním z nejdražších projektů obnovy památek v novodobé historii státu.
Jízdárna Lednice po rekonstrukci
Sdílet / hodnotit tento článek