Nový most by se nacházel v okolí ulic Řípská, Olomoucká a Hviezdoslavova. "Jeho délka by byla kolem 40 metrů," poznamenal mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Most by byl pouze pro osobní automobily a městskou hromadnou dopravu. "Vyloučili bychom z něj dopravu aut nad tři a půl tuny. Toto místo by nebylo zatížené nákladní dopravou. Sloužilo by pouze lidem, kteří v místě bydlí nebo v průmyslové zóně pracují," sdělil Mrázek.
Míní, že je důležité lokalitu nezatěžovat nákladní dopravou. "Později bychom ji chtěli odvést na plánovaný obchvat v Řípské ulici a přes zamýšlený nájezd na dálnici D1," řekl Mrázek. Právě tento nájezd byl v minulosti často diskutovaným tématem ve spojitosti s možností výstavby obřího logistického centra Amazon na Černovické terase. Americká firma totiž jako jednu z podmínek příchodu do Brna uváděla, že potřebuje nájezd kvůli napojení na dálnici. Zastupitelstvo však se schválením potřebných náležitostí pro Amazon tak dlouho otálelo, až firma od záměru stavět v Brně ustoupila.
Město také komunikuje se Správou železniční dopravní cesty o tom, že by v místě mostu a železnice vznikla nová zastávka. "Necháme zpracovat investiční záměr, který počítá s možností rozšíření trati. Potom budeme shánět na most peníze," dodal Mrázek. Černovická terasa je průmyslová zóna, která má okolo 200 hektarů. Většina plochy je už obsazená. Letos na ní mají vzniknout dvě nové výrobní haly potravinářské společnosti Neli a producenta ocelových trubek 1CSC Presicon Tubes, což má přinést kolem 500 pracovních míst.
Sdílet / hodnotit tento článek