Kladno by podle něj mělo mít pro rozvoj dlouhodobou koncepci, což usnadní koordinaci jednotlivých projektů i čerpání dotací. Město chystá také speciální manuál pro nakládání s veřejným prostorem.
Podle Rysa by dopravní infrastruktura měla sloužit rovnocenně všem. "Největší dluh je v tomto směru v oblasti cyklistické dopravy uvnitř města, ale je potřeba se zaměřit i na zlepšování MHD a vytváření přívětivějšího a bezpečnějšího prostředí pro chodce," uvedl Rys, který rozvoj města vidí především v rovině kvalitativní, tedy aby v Kladně bylo atraktivnější prostředí pro život, práci i odpočinek. Kladno se také chystá připravit dlouhodobý plán pro starou průmyslovou zónu v oblasti bývalé Vojtěšské huti.
Nejlépe je na tom Kladno podle Rysa v oblasti volného času. "Tady bych rád zlepšil stav příměstských lesů a rozšířil možnosti volnočasových aktivit i mimo přesycené Sletiště," dodal. Sletiště je městské víceúčelové sportoviště.
Ke zlepšování prostředí ve městě by měl pomoci také takzvaný manuál veřejného prostoru, který vznikne letos a měl by i usnadnit koordinaci aktivit města. Manuál veřejného prostoru má od loňského roku například Praha a tento dokument obsahuje doporučení, jak například nevytvářet na ulicích bariéry, jak koordinovat jejich opravy a jak obecně pohyb i pobyt ve městě lidem zpříjemnit.
Komise pro rozvoj Kladna také vytipovala několik míst, kde se na základě podnětů obyvatel uskuteční drobnější projekty, které nejsou finančně náročné, ale mají velký dopad pro okolí. Může to být například zvelebení opuštěného místa nebo vytvoření nového prostoru s lavičkami pro setkávání. Letos je na podobné projekty v Kladně vyčleněno 1,5 milionu korun, v příštích letech by to mělo být víc. "Mělo by jít o komunitní systém, do nějž bude možné zadávat vlastní podněty občanů, a na základě hlasování bude každý rok vybrán místními občany projekt k realizaci v jejich lokalitě," řekl Rys.
Kladno by letos mělo schválit nový územní plán, na něj naváží regulační plány a územní studie. Od nich se pak bude odvíjet celkový rozvoj města i dílčí projekty. Jako reálné vidí Rys schválení plánu na podzim. Původně měl být plán schválený v roce 2013, zdržení způsobila i novela stavebního zákona a změna terminologie občanského zákoníku. Dalším důvodem odkladu bylo vypořádání námitek.
Sdílet / hodnotit tento článek