"Pokud se spustí rekonstrukcí naráz, tak budeme jen těžko hledat správné objízdné trasy. Situaci navíc komplikuje rekonstrukce vytížené dálnice D1, kde se bude pracovat hned na pěti úsecích. "Když tam (na opravovaných úsecích) dojde k nějaké havárii a bude nutné ji objíždět, tak může celá situace být komplikovaná tím, že i na objízdných trasách se bude hodně opravovat. Takže situace nebude úplně jednoduchá," řekl ministr dopravy Dan Ťok. Ministerstvo se podle něj bude snažit tyto opravy koordinovat.
Rekonstrukce sousty úseků železnice najednou za posledních mnoho let
Na silnicích se podle ministra během léta Česko dostane do podobné situace, jako je nyní na železnici, kde se železniční doprava aktuálně potýká s obrovským množstvím výluk. Česko se totiž na poslední chvíli snaží dočerpat co nejvíce peněz z evropských fondů, proto rekonstruuje nejvíce úseků železnice v jednom čase za posledním mnoho let.
Podle Ťoka by se na železnici mohlo stavět ještě intenzivněji, ale neumožní to kapacita kolejí, další výluky už nejsou možné. "Například nákladní železniční doprava si už stěžuje, že nemá další volné časy, kdy by mohla jezdit," řekl.
Sdílet / hodnotit tento článek